|
Auteur |
Bericht |
Mauricevdh
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 06 feb 2010 15:19 Onderwerp: Lekkage onder keuken |
|
|
Goedemiddag,
Gisteravond meldde de onderbuurvrouw dat ik een lekkage zou hebben onder de keuken.
Nu had ik die middag de afvoer laten ontstoppen en het water stroomde weer lekker weg.
Visueel is er niets aan de hand, maar ik kon zelf wel constateren dat de lekkage recht van boven komt en ik gok erop dat het met het onderhoud te maken heeft.
Ik ben huurder, de onderburen hebben hun appartement gekocht. Ik zal maandag met de verhuurder bellen, maar kan iemand me meer vertellen hoe het zit met het herstel en de gevolgschade? Ik voorzie dat het geen kleine reparatie zal zijn en dat mijn keuken gedemonteerd zal moeten worden. Hoe zit het dan met de vloer in mijn keuken bijvoorbeeld?
Zijn er dingen waar ik vooraf rekening mee moet houden? Ik ben niet bang voor schade die ik zelf zou moeten betalen ( ben tenslotte onverwijtbaar huurder), maar ik heb uiteraard geen zin om op eigen kosten renovatie van keuken en/of vloer te moeten bekostigen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groet,
Maurice |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: zo 07 feb 2010 15:14 Onderwerp: |
|
|
Als de ingehuurde partij bij het ontstoppen een lekkage heeft veroorzaakt, is deze aansprakelijk als hij anders heeft gehandeld dan een redelijk handelend bedrijf / medewerker zou hebben gedaan.
Voor zover de schade ontstaat nadat u als huurder bekend bent geworden met het feit dat er lekkage is, zonder dat u daarnaar handelt (bijv. door de afvoer gewoon te blijven gebruiken), dan bent u voor die schade wel zelf aansprakelijk. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
Sascha. Magielsen
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 15 feb 2010 1:36 Onderwerp: |
|
|
Zo is het . ...  |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: ma 15 feb 2010 2:07 Onderwerp: |
|
|
Sascha. Magielsen schreef: | Zo is het . ...  |
Heb je nou speciaal een account aangemaakt voor deze opmerking?
Bizar. |
|
|
|
 |
|