|
Auteur |
Bericht |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 18 mei 2005 19:02 Onderwerp: |
|
|
Zoals de jurist zegt: "Dat hangt er van af ...." (van de hoeveelheid vragen in dit geval)  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 18 mei 2005 19:03 Onderwerp: |
|
|
Grappig, de 3 die ik fout had wist ik al (thuis even in het boek gekeken). De rest blijkt goed.
Bij vraag 2 versie 1 had ik de pech gisteren COSTA/ENEL gelezen te hebben waarin de rechtstreekse werking van verordeningen werd genoemd. Beetje een instinker.
Vraag 11... ik vind het rijtje in art. 30 EG ook dwingende eisen van algemeen belang, beetje kwestie van interpretatie.
Vraag 30. Art. 10 EG legt gemeenschapstrouw op aan de instellingen van de Gemeenschap? Tja het staat wel in het boek maar het lijkt me nogal wiedes dat die gemeenschapsinstellingen trouw moeten zijn aan de gemeenschap, ook zonder art. 10. |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: wo 18 mei 2005 19:04 Onderwerp: |
|
|
Ik ook 5 fout, die vraag over art 10, aan wie het in beginsel verplichtingen oplegt is echt mega-flauw... _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: wo 18 mei 2005 19:09 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: |
Vraag 30. Art. 10 EG legt gemeenschapstrouw op aan de instellingen van de Gemeenschap? Tja het staat wel in het boek maar het lijkt me nogal wiedes dat die gemeenschapsinstellingen trouw moeten zijn aan de gemeenschap, ook zonder art. 10. |
Mja, en vooral ook omdat ze "in beginsel" zeggen... _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
Gentleman
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 62
|
Geplaatst: wo 18 mei 2005 19:09 Onderwerp: |
|
|
ik had 7 fout en ja ik had die vraag ook fout van jullie, er is nog een antwoord dat ook goed is, maar die had geen betrekking op de vraag. Echt lastig als je daar zit en aan het stressen bent om het onderscheid te zien. _________________ ai |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 18 mei 2005 19:11 Onderwerp: |
|
|
MiriamvL schreef: | Ik ook 5 fout, die vraag over art 10, aan wie het in beginsel verplichtingen oplegt is echt mega-flauw... |
Strikt genomen is antwoord D ("de overheden van de lidstaten") natuurlijk niet fout .
Ik zocht zelf naar "de overheden van de lidstaten en de nationale rechters", maar dat antwoord zat er niet precies tussen. Hebben we in colleges of werkgroepen ooit een voorbeeld gehad waarbij artikel 10 gebruikt werd om de gemeenschapstrouwverplichting van de instellingen in te roepen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 18 mei 2005 19:14 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Zoals de jurist zegt: "Dat hangt er van af ...." (van de hoeveelheid vragen in dit geval)  |
En dat waren er 30. Plus nog een open vraag ter waarde van 20% (al kan die verhouding kennelijk nog worden gewijzigd). |
|
|
|
 |
Gentleman
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 62
|
Geplaatst: wo 18 mei 2005 19:15 Onderwerp: |
|
|
MiriamvL schreef: | bona fides schreef: |
Mja, en vooral ook omdat ze "in beginsel" zeggen... |
dit beginsel _________________ ai |
|
|
|
 |
Marchello
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: wo 18 mei 2005 19:17 Onderwerp: |
|
|
Wanneer zul je ongeveer een voldoende hebben ? bij hoeveel fout enzo _________________ 50 ECTS,derde trimester op dreef! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 18 mei 2005 19:22 Onderwerp: |
|
|
Oh ja! Ik heb vraag 16 van versie 1 goed gegokt. Ik kan me niet herinneren iets over "positieve integratie" en "negatieve integratie" gelezen te hebben. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 18 mei 2005 19:26 Onderwerp: |
|
|
Op TeLeTOP, MiriamvL schreef: | M.b.t. tot vraag 3 van versie 2, de onderneming wordt dan toch gelijkgesteld aan een rechtspersoon, en niet een natuurlijke persoon? |
Zie artikel 48 EG: ze worden gelijkgesteld met natuurlijke personen. |
|
|
|
 |
3do
Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: wo 18 mei 2005 19:31 Onderwerp: |
|
|
Marchello schreef: | Wanneer zul je ongeveer een voldoende hebben ? bij hoeveel fout enzo |
Hangt er vanaf of ze dit keer de gokkans wel of niet meerekenen. Als ze de gokkans wel incalculeren, heb je bij 7 fout een 5,5 op een schaal van 8 punten, oftewel een 6,9 op een schaal van 10 punten. Bij die 5,5 kunnen dan nog maximaal 2 punten bijkomen voor de open vraag.
Zonder gokkans zal je bij 9 of 10 fout een 5,5 op de schaal van 8 hebben. |
|
|
|
 |
Bouk
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 18 mei 2005 19:31 Onderwerp: |
|
|
Nou ik had die vraag van negatieve en positieve integratie ook goed gegokt maar kan me ook niet meer herinneren er iets over te hebben gelezen. Ook ik ben erin gestonken met die vraag over artikel 10. |
|
|
|
 |
Marchello
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: wo 18 mei 2005 19:32 Onderwerp: |
|
|
haha vraag en antwoord alweer afgekoppeld, begint op strafrecht te lijken .....  _________________ 50 ECTS,derde trimester op dreef! |
|
|
|
 |
3do
Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: wo 18 mei 2005 19:46 Onderwerp: |
|
|
Marchello schreef: | haha vraag en antwoord alweer afgekoppeld, begint op strafrecht te lijken .....  |
Ik heb er enig begrip voor gezien de flauwe reacties in de V&A rubriek die ik nog net heb kunnen lezen.
Ik vond weliswaar het boek matig, maar verder was het onderwijs netjes georganiseerd en het tentamen vond ik representatief. Inderdaad zaten er een paar hier reeds gememoreerde instinkers in, maar zolang het er niet vol meezit, zoals strafrecht, vind ik dat niet zo erg. Dus zo hard katten als in de V&A rubriek, vind ik minder netjes. |
|
|
|
 |
|