|
Auteur |
Bericht |
billy-d
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 21 jan 2010 23:39 Onderwerp: nooit ten laste gelegd |
|
|
Er valt een bekeuring in de bus voor rechts inhalen.
Deze betaal ik.
Zaak afgehandeld.(dacht ik)
Twee jaar later blijkt dat er ook een verklaring is af gegeven door een agent.
Hierin staat dat het om zeer asociaal rijgedrag ging.
Deze informatie is verzonden naar het CBR.
Zit met twee vragen:
Mag de politie het CBR informeren zonder mij hiervan op de hoogte te stellen?
Mag dit tegen mij gebruikt worden terwijl mij dit nooit ten laste is gelegd? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 22 jan 2010 2:14 Onderwerp: |
|
|
Ja en ja. Het CBR mag je uitnodigen voor een test of keuring en bij een negatief resultaat een maatregel opleggen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Furr
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: vr 22 jan 2010 4:33 Onderwerp: |
|
|
ga in bezwaar bij het CBR ( niet dat dit veel helpt, want het CBR is een echte criminele organisatie )
Een Huftercursus kan niet worden gegeven bij alleen rechts inhalen. Er moet meer aan de hand zijn geweest, echter had de agent u moeten laten stoppen ( staandehouding ) en meer bonnen moeten schrijven. Voor alleen rechts inhalen kan dus geen melding worden gedaan aan het CBR. Moet je ook 750 euro betalen aan het CBR trouwens?
vertelt u eens wat meer van het verhaal?
2 jaar geleden? Toen bestond de hufter cursus nog niet bedenk ik mij net... Of toch al wel? Hmm |
|
|
|
 |
sabri
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 22 jan 2010 21:33 Onderwerp: Re: nooit ten laste gelegd |
|
|
billy-d schreef: | Er valt een bekeuring in de bus voor rechts inhalen.
Deze betaal ik.
Zaak afgehandeld.(dacht ik)
Twee jaar later blijkt dat er ook een verklaring is af gegeven door een agent.
Hierin staat dat het om zeer asociaal rijgedrag ging.
Deze informatie is verzonden naar het CBR.
Zit met twee vragen:
Mag de politie het CBR informeren zonder mij hiervan op de hoogte te stellen?
Mag dit tegen mij gebruikt worden terwijl mij dit nooit ten laste is gelegd? |
Er zijn twee trajecten: het "straf"-traject, oftewel de boete, en daarnaast een preventietraject in de vorm van de educatieve maatregel gedrag en verkeer (EMG)
Het straftraject is in het geval van een simpele rechts-inhaalmaneuvre erg simpel. Op grond van de WAHV wordt een boete verstuurd en na betaling is dat afgedaan.
Het preventietraject is iets ingewikkelder. De politie kan en mag de informatie tegen je gebruiken en/of doorgeven aan het CBR. Deze mag de informatie ook gebruiken zonder dat dit in een strafrechtelijk traject is gebruikt (dus, ten laste gelegd). Daar zijn wel voorwaarden aan verbonden, en die zijn te vinden op http://www.cbr.nl/emg.pp
Een belangrijk gegeven wat op die site staat is:
Quote: | Kan een EMG ook worden opgelegd bij een constatering op kenteken?
De identiteit van de bestuurder moet "onomstotelijk" vaststaan, dat houdt in dat de overtredingen niet op kenteken mogen zijn geconstateerd. |
De vraag (zoals Furr die ook stelt) is dan ook of je in persoon bent aangehouden of dat de boete op kenteken is uitgeschreven. Is de boete op kenteken uitgeschreven, dan is een EMG niet mogelijk. Ben je aangehouden, dan zal er zoals Furr ook al opmerkt, meer aan de hand geweest moeten zijn.
De opmerking dat het CBR een criminele organisatie is laat ik voor zijn rekening, maar het CBR is wel een bestuursrechtelijke organisatie. En dat betekent dat je tegen alle beslissingen in beroep kunt gaan bij de bestuursrechter. |
|
|
|
 |
|