|
Auteur |
Bericht |
Robinnoval
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: di 19 jan 2010 16:04 Onderwerp: Behandel termijn Gemeente |
|
|
Ik heb een aanvraag in gediend bij mijn Gemeente voor een Dakkapel
Dit heb ik vorig jaar gedaan, maar ik heb nog steeds niks gehoord.
Wat kan ik nu ondernemen ?
Kan ik een rechtmiddel op grond van de Awb instellen?
Ik heb inmiddels art. 3:18 awb gevonden. het betref een besluit op mijn aanvraag. dus het bestuurorgaan neemt een beslissing zo spoedig mogelijk doch uiterlijk 6 maanden na ontvangst van de aanvraag.
Deze 6 maanden zijn allang voorbij. Wat kan ik doen ? |
|
|
|
 |
apconius
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 42
|
Geplaatst: di 19 jan 2010 17:47 Onderwerp: |
|
|
aangezien het hier een beschikking betreft moet je voor het beslistermijn niet kijken naar het door jou genoemde artikel, maar naar 4:13 Awb. Hier is bepaald dat het termijn kan worden bepaald bij wij wettelijk voorschrift en niet langer dan zijn dan 8 weken. Mbt tot een dergelijke bouwvergunning aanvraag is het termijn 6 weken (art 46 lid 1 sub a Woningwet.
Tegen het niet of niet tijdig nemen van een besluit kan je bezwaar maken bij het bestuursorgaan (6:2 Awb e.v.) |
|
|
|
 |
Nico1979
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 20 jan 2010 0:08 Onderwerp: |
|
|
Betreft het een licht-bouwvergunningplichtige dakkapel, dan dient het bestuursorgaan binnen zes weken een besluit te nemen. Voor een regulier vergunningplichtige dakkapel bedraagt deze termijn 12 weken. Beslist het bestuursorgaan niet tijdig, dan is de bouwvergunning van rechtswege verleend. Uitzondering hierop is de situatie waarbij de aangevraagde dakkapel in strijd is met het bestemmingsplan.
Ik zou in ieder geval eens informeren naar de stand van zaken als ik jou was. |
|
|
|
 |
|