Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 01 aug 2025 14:04
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Graag juridisch advies omtrent breuk partner en een schuld
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
chris85

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: di 05 jan 2010 0:36    Onderwerp: Graag juridisch advies omtrent breuk partner en een schuld Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zit met een dilemma en hoop dat jullie mij advies kunnen geven over wat ik moet doen en natuurlijk ook wat het recht zegt.

Ik ben 24 en heb vanaf mijn 18de bij mijn vriend (veel ouder dan mij) gewoond. Nu is het zo dat de relatie voorbij is en hij wilt dat ik per eind januari uit huis ga.

feiten: geen geregistreerd partnerschap, wel een samenlevingscontract (uitgeprint a4tje) waarin staat dat ik 100 eur bijv maandelijks betaal aan huishoudgeld en ondertekend door beide partijen, en ik sta wel ingeschreven op zijn adres.

Hij heeft gezegd dat hij mij eind januari uit huis wilt hebben ( ik kan nergens heen behalve mn ouders en een eigen plekje vinden gaat niet zo snel zoals jullie weten).

Kan hij mij gewoon uit huis zetten juridisch gezien aangezien ik ook ingeschreven sta op zijn adres? Ik ben officieel geen medehuurder helaas omdat het huurcontract alleen op zn naam staat. ( hij heeft gezegd dat als ik eind januari niet ''oprot'' dat hij dan mn bezittingen op straat gooit)

2e punt.

Ik heb destijds 4 duizend euro van hem geleend voor bepaalde zaken en ben niet echt vlot geweest met het terugbetalen aangezien mijn studie mij al handevol geld kostte..

We hebben destijds een overeenkomst getekend, een door ons opgemaakt uitgeprint blaadje die er een beetje als volgt uitziet..

''Ondergetekende verklaart hierbij (bedrag) te hebben geleend van (naam partner) en zal maandelijks (bedrag) euro terugbetalen tot het bedrag is ingelost.

Mijn naam Naam partner

datum en handtekening..'''

Mijn vraag is, is deze overeenkomst rechtsgeldig en zou hij een advocaat kunnen inschakelen om zo alsnog zijn geld te krijgen? Of moet dit bijv eerst langs de notaris zijn gegaan of iets dergelijks wat dus niet het geval is...

Ik ben namelijk bang dat hij hier echt een nasty juridisch drama van gaat proberen te maken en wil zelf alvast een beetje voorbereid zijn op wat mijn rechten zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 05 jan 2010 1:55    Onderwerp: Re: Graag juridisch advies omtrent breuk partner en een schuld Reageer met quote Naar onder Naar boven

chris85 schreef:
Ik heb destijds 4 duizend euro van hem geleend voor bepaalde zaken en ben niet echt vlot geweest met het terugbetalen aangezien mijn studie mij al handevol geld kostte..

Die 4000 euro zul je normaal gesproken dus alsnog moeten terugbetalen.

Quote:
Mijn vraag is, is deze overeenkomst rechtsgeldig

Een afspraak om geld te lenen is een rechtsgeldige overeenkomst. De termijnbedragen die je langer dan 5 jaar geleden had moeten terugbetalen en die je nog steeds niet hebt terugbetaald zijn mogelijk verjaard.

Het uitgeprinte blaadje dient als bewijs van de overeenkomst. Zolang je niet ontkent dat je geld hebt geleend hoeft de overeenkomst ook niet te worden bewezen, dus is het blaadje niet eens nodig.

Quote:
Kan hij mij gewoon uit huis zetten juridisch gezien aangezien ik ook ingeschreven sta op zijn adres?

Dat je daar staat ingeschreven is hier nauwelijks van belang. Je bent verplicht te staan ingeschreven op het adres waar je werkelijk woont. Dat je aan die verplichting voldoet geeft je geen verdere rechten.

Ik denk niet dat hij zelf het recht heeft je uit huis te verwijderen (bijv. sloten vervangen en je spullen naar de opslag), maar het lijkt me zeer waarschijnlijk dat hij je via een kort geding op korte termijn het huis uit kunt krijgen.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds