|
Auteur |
Bericht |
Jingle78
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 01 jan 2010 18:14 Onderwerp: Mijn verhaal. |
|
|
Titel topic aangepast, stond behoorlijk hoog bij het zoeken met google.
Hallo.
Ongeveer 3 jaar geleden heb ik een vrouw zwanger gemaakt, zoals duidelijk mag zijn is ze in bevallen van een schitterend meisje.
Er is geen sprake geweest van een relatie, maar aangezien ik zelf zonder vader ben opgegroeid heb ik mijn verantwoording genomen, en ben haar gaan opzoeken.
Der moeder vond erkennen niet nodig, en we hebben mondeling afspraken gemaakt.
De afgelopen 2 jaar heb ik mijn meisje dan ook elke 2 weken een weekend in huis, hier heb ik mijn hele huis en hele leven op aangepast.
Ze woont 160 km bij mij vandaan, en moet dan ook deze afstand 4 keer in zo'n weekend rijden om haar op te halen en thuis te brengen.
Alimentatie betaal ik niet en heb ik nooit gedaan, maar kom wel regelmatig met tassen met kleding en luiers ed thuis.
Ik heb hier nooit problemen over gemaakt, ging prima zo..
Tot een paar weken geleden, de moeder van mijn dochter en ik krijgen ruzie, de reden hiervan wil ik als er interesse voor is best vertellen op dit forum, maar volgens mij heeft dat geen waarde voor mijn vraag.
Ik mag nu van haar mijn dochter niet meer ophalen, en aangezien ik haar niet erkend heb, geen officiële omgangsregeling heb kan ik hier op het moment niets aan doen.
Welke weg kan ik nu het beste volgen, is bijvoorbeeld "plaatsvervangende erkenning"mogelijk, aangezien der moeder en ik geen liefdes verhouding hebben gehad.
Wel ben ik erg gehecht geraakt aan mijn kleine meisje, en is mijn huisje inmiddels een paradijsje geworden voor haar.
Het liefste wil ik een normale omgangsregeling, zodat ik haar kan zien opgroeien.
Met der moeder kom ik er niet meer uit, en erkennen mag ik der niet van haar.
Ik hoop dat ik op dit forum op de juiste plek ben beland.
Laatst aangepast door Jingle78 op zo 03 jan 2010 21:42, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 01 jan 2010 21:35 Onderwerp: |
|
|
Er is al sprake van 'family life' en u kunt op grond daarvan, via een advocaat, een omgangsregeling afdwingen. |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: za 02 jan 2010 12:03 Onderwerp: |
|
|
schrijf een aangetekende brief aan haar waarin je aangeeft dat je je dochter wilt erkennen. zet erin dat je ervan uit gaat dat je binnen x termijn een antwoord krijgt. als je niks hoort, zul je een procedure starten om vervangende toestemming van de rechter te krijgen voor erkenning. (hulp nodig? stuur me een persoonlijk bericht..)
door deze brief kun je aantonen dat je het met haar geprobeerd hebt te regelen. gaat zij in een worst case scenario in de tussentijd door een ander laten erkennen, dan heb je iig iets om aan te tonen dat zij dit bewust heeft gedaan. |
|
|
|
 |
Jingle78
|
Geplaatst: zo 03 jan 2010 21:35 Onderwerp: |
|
|
StevenK schreef: | Er is al sprake van 'family life' en u kunt op grond daarvan, via een advocaat, een omgangsregeling afdwingen. |
Hartelijk dank voor uw reactie.
Zou u dit misschien nog even willen toelichten voor mij? Ik heb wel een boel dingen opgezocht al, maar verder geen kaas van gegeten.
Omgangsregeling afdwingen, dit zal vermoedelijk samengaan met het betalen van alimentatie en erkenning? |
|
|
|
 |
Jingle78
|
Geplaatst: zo 03 jan 2010 21:36 Onderwerp: |
|
|
sietske1980 schreef: | schrijf een aangetekende brief aan haar waarin je aangeeft dat je je dochter wilt erkennen. zet erin dat je ervan uit gaat dat je binnen x termijn een antwoord krijgt. als je niks hoort, zul je een procedure starten om vervangende toestemming van de rechter te krijgen voor erkenning. (hulp nodig? stuur me een persoonlijk bericht..)
door deze brief kun je aantonen dat je het met haar geprobeerd hebt te regelen. gaat zij in een worst case scenario in de tussentijd door een ander laten erkennen, dan heb je iig iets om aan te tonen dat zij dit bewust heeft gedaan. |
Ik zal dit van de week zeker gaan doen, en kan idd alle hulp gebruiken.
Als ik de brief opgesteld heb , zal ik deze via PB toezenden.
Alvast hartelijk dank. |
|
|
|
 |
|