|
Auteur |
Bericht |
samsam01
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 05 jul 2009 14:09 Onderwerp: vervangende toestemming via rechter |
|
|
Hallo,
Even een vraagje ik zit er aan te denken om via de rechter vervangende toestemming te vragen ivm verkoop van het huis ex werkt niet mee, laat al 5 maanden niks meer van zich horen terwijl hij heeft aangegeven dat het huis verkocht moet worden.
En wat houd dat precies in? wordt het dan een executie verkoop of gaat de verkoop via de normale 'weg' dus via makelaar voor een marktconforme prijs?
En kan een rechter ook beslissen over een restschuld die ontstaat na verkoop van een huis ik bedoel hoe die verdeelt gaat of moet worden?
alvast bedankt |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: ma 06 jul 2009 9:12 Onderwerp: |
|
|
Ben je al officieel gescheiden?
Volgens mij houdt vervangende toestemming in dit stadium in dat als je ex niet meetekent voor de verkoopopdracht via een makelaar, de beslissing van de rechter evt als zodanig kan gelden.
De restschuld is in principe 50/50 als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd. Die schuld moet betaald worden op het moment van overdragen van de woning bij de notaris. Het interesseert de bank niet of jij of je ex die betaalt (beiden zijn waarschijnlijk hoofdelijk aansprakelijk), maar als ie niet betaald is, wordt de woning niet vrij van hypotheek geleverd aan een derde.
Hoe jullie haar daarna tussen jullie tweeen verrekenen is vers 2. |
|
|
|
 |
ScorpionWoman
|
Geplaatst: di 05 jan 2010 12:18 Onderwerp: Re: vervangende toestemming via rechter |
|
|
samsam01 schreef: | Hallo,
Even een vraagje ik zit er aan te denken om via de rechter vervangende toestemming te vragen ivm verkoop van het huis ex werkt niet mee, laat al 5 maanden niks meer van zich horen terwijl hij heeft aangegeven dat het huis verkocht moet worden.
En wat houd dat precies in? wordt het dan een executie verkoop of gaat de verkoop via de normale 'weg' dus via makelaar voor een marktconforme prijs?
En kan een rechter ook beslissen over een restschuld die ontstaat na verkoop van een huis ik bedoel hoe die verdeelt gaat of moet worden?
alvast bedankt |
Laatst aangepast door ScorpionWoman op za 27 aug 2011 10:34, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Ruby
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 05 jan 2010 16:50 Onderwerp: |
|
|
Ik kan uit ervaring spreken.
Mijn ex bleef in de woning wonen maar weigerde ook iedere vorm van medewerking tot uitkoping of verkoop van de woning. Tot het moment dat hij geen hypotheek meerbetaalde terwijl dit wel in de voorlopige voorzieningen was vast gelegd. Ook hier kwam de deurwaarder met een loonbeslag. Ik heb hem een kopie meegegeven en gezegd het e.e.a. daar te gaan halen daar waar was afgesproken.
Uiteindelijk is het e.e.a. via de rechtbank gegaan en na 5 jaar heeft de rechter uiteiindelijk bepaald dat mijn exman mij maar moest uitkopen daar hij iedere vorm van medewerking frustreerde |
|
|
|
 |
ScorpionWoman
|
Geplaatst: di 05 jan 2010 17:19 Onderwerp: |
|
|
Ruby schreef: | Ik kan uit ervaring spreken.
Mijn ex bleef in de woning wonen maar weigerde ook iedere vorm van medewerking tot uitkoping of verkoop van de woning. Tot het moment dat hij geen hypotheek meerbetaalde terwijl dit wel in de voorlopige voorzieningen was vast gelegd. Ook hier kwam de deurwaarder met een loonbeslag. Ik heb hem een kopie meegegeven en gezegd het e.e.a. daar te gaan halen daar waar was afgesproken.
Uiteindelijk is het e.e.a. via de rechtbank gegaan en na 5 jaar heeft de rechter uiteiindelijk bepaald dat mijn exman mij maar moest uitkopen daar hij iedere vorm van medewerking frustreerde |
|
|
|
|
 |
|