Ruby
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 20 dec 2009 11:23 Onderwerp: convenant en bodemprocedure |
|
|
Mijn man en zijn ex hebben een echtscheidingsconvenant op gesteld welke door de rechtbank is bekrachtigd.
Nu heeft de ex een bodemprocedure aangespannen daar de kinderen bij haar zijn gaan wonen en eist zij wijziging van hoofdverblijfplaats (waar wij mee instemmen) en ka, die wij ook betalen.
Nu zijn er in het convenant nog wat afspraken gemaakt, die wij graag zouden herzien omdat de ex vrouw een verkeerde voorstellin gheeft gedaan van feiten.
Namelijk verdiende zij sinds de scheiding bijna het dubbele van wat zij toen beweerde en om die reden hebben wij schulden overgenomen. (mijn man wist toen niet wat hij nu weet) Een van die schuld zit in de echtelijke woning en de andere schuld was een vordering van een naheffing op de belastingdienst. Deze hebben wij afgelopen jaar ingelost en zij zou de helft terug betalen aan ons.
Dit gebeurt niet, ondanks de vele verzoeken. Omdat er geen bedragen genoemd zijn in het bewuste convenant kan er geen executoriale titel gegeven worden aan het convenant waardoor de vordering niet overdraagbaar is aan een deurwaarder.
Kunnen wij een tegen vordering neerleggen in de bodemprocedure dat wij nu wel eens de helft van dit geld willen zien conform afspraak? Of moeten wij hier een nieuwe procedure opstarten om het geld te krijgen? (dat kost ons in ieder geval weer een advocaat)
Daarnaast nu blijkt dat zij over haar inkomen niet eerlijk is geweest, heeft mijn ex haar geen KA gevraagd voor het onderhoud van de kinderen. Nu blijkt dat haar inkomen bijna het dubbele is van wat zij toen heeft laten zien, wil hij met terug werkende kracht toch KA eisen voor de tijd dat de kinderen hier woonden en wij voor hun zorgden. |
|