|
Auteur |
Bericht |
Jippie33
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 23 dec 2009 16:18 Onderwerp: Verhuurder dreigt met ontruiming voor 1 januari |
|
|
Dag forummers,
Na een huurachterstand van 3 maanden door verlies van baan en uitkeringsinstanties die hun eigen achterstand niet aankunnen kreeg ik na wat heen en weer gemail tussen mij en de verhuurder de email die mij zei dat de woning voor 1 januari 2010 zal worden ontruimd. Niets schriftelijk, tot op heden ook geen post van een deurwaarder en naar mijn weten mag er zonder tussenkomst van een kantonrechter uberhaupt niet worden ontruimt. Heb ik dit goed? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 24 dec 2009 1:18 Onderwerp: |
|
|
Dat heb je goed. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Jippie33
|
Geplaatst: do 24 dec 2009 1:44 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Dat heb je goed. |
Dat zou mij dus, gezien de procedure die dan volgt, behoorlijk wat tijd kunnen opleveren om een oplossing te zoeken. Zeker als daar ook nog de feestdagen tussen zitten. |
|
|
|
 |
Jippie33
|
Geplaatst: do 24 dec 2009 11:17 Onderwerp: |
|
|
Tevens las ik dat een verhuurder een kort geding ontruiming kan aanvragen, is dat in dit geval ook mogelijk? En zo ja, hoe gaat dat in zijn werk?
edit: nog steeds niets op schrift gekregen. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 24 dec 2009 12:40 Onderwerp: |
|
|
Jippie33 schreef: | Tevens las ik dat een verhuurder een kort geding ontruiming kan aanvragen, is dat in dit geval ook mogelijk? En zo ja, hoe gaat dat in zijn werk?
edit: nog steeds niets op schrift gekregen. |
Ook een kort geding begint met een dagvaarding aan uw adres. |
|
|
|
 |
Jippie33
|
Geplaatst: do 24 dec 2009 12:51 Onderwerp: |
|
|
StevenK schreef: |
Ook een kort geding begint met een dagvaarding aan uw adres. |
Dank voor uw reactie, na het lezen van diverse kort geding zaken zag ik dat een deurwaarder deze zelfs op feestdagen kan betekenen en de voorzieningsrechter ook zitting kan houden op voornoemde feestdagen. Even afwachten dus.... |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 24 dec 2009 14:24 Onderwerp: |
|
|
Dat zullen wel geen ontruimingsvorderingen zijn waarbij eerst nog de huurovereenkomst moet worden ontbonden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Jippie33
|
Geplaatst: do 24 dec 2009 15:02 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Dat zullen wel geen ontruimingsvorderingen zijn waarbij eerst nog de huurovereenkomst moet worden ontbonden. |
Er is nog niets ontbonden, ontbinding kan slechts door tussenkomst rechtbank en zoals gezegd, ik heb tot op heden behalve een email nog helemaal niets ontvangen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 24 dec 2009 15:11 Onderwerp: |
|
|
Precies, dus de kans dat jij op of kort na 1 januari uit huis wordt gezet is m.i. nihil. (Neemt niet weg dat je moet proberen die huurachterstand in te halen.) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 25 dec 2009 13:37 Onderwerp: |
|
|
V.w.b. dat laatste: precies! anders kun je wél op korte termijn een dagvaarding verwachten. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|