|
Auteur |
Bericht |
mrkvandokkum
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 10 dec 2009 22:09 Onderwerp: gewijzigd contract voor onbepaalde tijd aanbieden, mag dat |
|
|
Binen kort loopt mijn arbeids contract af na drie keer met bepaalde tijd verlengt te zijn, de werkgever is dan verplicht om een arbeidscontract voor onbepaalde tijd aan te bieden.
kan een werkgever mij zomaar een ander deeltijd contract aanbieden of is hij verplicht het zelfde contract voort te zetten met het zelfde aantal uren?
bij voorbaat mijn dank! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: do 10 dec 2009 23:07 Onderwerp: |
|
|
Als je contract al drie keer is verlengd, is dit je vierde contract. Het vierde contract is een contract voor onbepaalde tijd (art. 7:668 lid 1 sub b BW).
Je werkgever hoeft dus niets aan te bieden, want je hebt gewoon een contract voor onbepaalde tijd.
Mocht je werkgever je toch een contract aanbieden, en je tekent het, dan geldt in beginsel dat nieuwe contract. Pas dus op met tekenen.
Zou je toch tekenen, dan is dat met veel moeite misschien nog wel terug te draaien, maar zeker is dat niet en het geeft in ieder geval veel gedonder. Teken dus niet (als je goed hebt geteld). Teken zeker niet om van eventueel gezeur van je baas af te zijn. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
mrkvandokkum
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 16 dec 2009 21:11 Onderwerp: |
|
|
bedankt duidelijk!, is uitkijken met tekenen begrijp ik |
|