|
Auteur |
Bericht |
mrkvandokkum
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 16 dec 2009 21:19 Onderwerp: hoe zorg ik er voor niet verwijtbaar werkeloos te zijn |
|
|
Binen kort loopt mijn arbeids contract af, na 3 keer verlengt te zijn voor bepaalde tijd, mocht mijn werkgever geen contract aanbieden voor onbepaalde tijd, wat moet dan in de werkgeversverklaring van mijn werkgever aan het uwv staan om in aanmerking te kunnen komen voor WW en niet als verwijtbaar werkeloos de boeken in te gaan?
Zijn dit opties?
1 Het contract eindigt van rechtswege ivbm afloop contract voor bepaalde tijd
2 Andere contract uren zijn niet beschikbaar
Bij voorbaat mijn dank! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: wo 16 dec 2009 21:30 Onderwerp: |
|
|
Wat was er niet duidelijk aan mijn reactie in deze draad?
bona fides schreef: | Als je contract al drie keer is verlengd, is dit je vierde contract. Het vierde contract is een contract voor onbepaalde tijd (art. 7:668 lid 1 sub b BW).
Je werkgever hoeft dus niets aan te bieden, want je hebt gewoon een contract voor onbepaalde tijd. |
Je hebt nu een contract voor onbepaalde tijd. Je hebt dus geen contract voor bepaalde tijd, wat er ook in je contract mag staan.
Als je werkgever van je afwilt, zal hij je moeten ontslaan via een reguliere ontslagprocedure. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 dec 2009 10:18 Onderwerp: |
|
|
Als je derde contract afloopt heeft de werkgever de volgende mogelijkheden:
1. de wg laat de werknemer weten dat het contract van rechtswege wordt beeindigd.
2. de wg biedt een overeenkomst aan voor onbepaalde tijd of laat de overeenkomst gewoon in stand, maar deze is dan voor onbepaalde tijd.
De werknemer kan in dit geval nooit verwijtbaar werkloos zijn om dat de werkgever de bovenstaande mogelijkheden heeft. Niet meer en niet minder. De werknemer heeft hier geen invloed op. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: do 17 dec 2009 14:15 Onderwerp: |
|
|
En TS zit dus al een stapje verder. Het derde contract was al verlengd, zodat hij nu een vierde contract heeft, dat dus voor onbepaalde tijd is. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 dec 2009 19:19 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | En TS zit dus al een stapje verder. Het derde contract was al verlengd, zodat hij nu een vierde contract heeft, dat dus voor onbepaalde tijd is. |
Ik kan er ook niets anders uithalen;
1 eerste contract
2 eerste verlenging
3 tweede verlenging
4 derde verlenging dus voor onbepaalde tijd, voor ontslag een vergunning benodigd. |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 18 dec 2009 14:50 Onderwerp: |
|
|
Ik ging uit van drie contracten i.p.v. drie verlengingen, dan klopt mijn uitleg inderdaad niet. |
|
|
|
 |
|