|
Auteur |
Bericht |
roos62
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 09 nov 2009 11:19 Onderwerp: welk recht heeft vader |
|
|
ex gaat verhuizen met de dochter van mijn man zonder mijn man op de hoogte te stellen,ex is net weer uit de problemen ex kon en kan zichzelf niet goed verzorgen laat staan de kids ze is hulpbehoevend en de hulp heeft ze gekregen .de dochter van mijn man is ten eerste al 14 dagen dan normaal later begonnen met school(omdat in het huis waar in ex en dochter woonde niet een veilige thuisbasis meer was zo vies was het er door mede ook onze melding aan amk is er uithuiszetting plaats gevonden zonder dat mijn man er van wist weer zn fout) en word nu zomaar van de ene op andere dag op andere school gezet.mijn man heeft de helft van de plichten toe gewezen gekregen na jaren vechten voor zijn recht.elke keer gaat het fout bij ex en elke keer werkt ze even mee.nu gaat ze verhuizen naar een stad waar ze alleen een zogenaamde vriendin heeft en de dochter niks.hier wonen haar vader en haar familie en vrienden.als je met de dochter praat wil ze niet hier weg en in deze woonplaats blijven wonen.maar ex beloofd de dochter gouden bergen en maakt ze puntje bij paaltje niet waar. en daarintegen welk kind van 8 geniet niet van dingen die mooi worden gemaakt mooier dan ze zijn.voor de rechter jeugdzorg kinderbescherming en amk hebben mijn man en ex gezegt beter te communniceren alles wat de dochter aangaat mar elke keer werkt ex niet mee .wat kunnen we nu nog doen om de dochter van mijn man te helpen.en er geen afstand word opgebouwd waar ex mee bezig is om dochter te laten vervreemden van haar vader
volgend de instellingen moet ex elke melding aangeven wat de dochter aangaat en dat gebeurd niet |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: ma 09 nov 2009 11:45 Onderwerp: |
|
|
Als jouw man gezag heeft dan kan hij dit voorleggen bij de kinderrechter op grond van 1:253a BW. Ex kan niet zomaar om je man als gezaghebbende ouder heen. |
|
|
|
 |
roos62
|
Geplaatst: ma 09 nov 2009 15:38 Onderwerp: |
|
|
wij zijn nu met van alles bezig en kunnnen niet eerder dan vrijdag bij advocaat terecht
hopelijk is het dan nog niet te laat
want ex wil haar zin doen
en houd geen rekening met de dochter en de familieband tussen vader dochter enz en recht van het kind
zoals we vaker zeggen alleen denkende aan haar zelf |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: ma 09 nov 2009 17:16 Onderwerp: |
|
|
Het belangrijkste is of je vriend gezag heeft. Is het kind geboren in hun huwelijk dan is dat in principe zo. Hebben ze een relatie gehad, dan moet gezag via een formulier bij de rechtbank geregeld zijn.
Als je vriend geen gezag heeft, dan kan de moeder verhuizen zonder dat ze daarover met hem hoeft te overleggen. |
|
|
|
 |
roos62
|
Geplaatst: ma 09 nov 2009 17:32 Onderwerp: |
|
|
ten eerste is het mijn man
en ten tweede heeft hij de helft van de rechten over zijn dochter
vorig jaar na nalang vechten voor de rechten is hij officeel de vader
dus alles wat zijn dochtertje aangaat goed of slecht hoort de ex te vermelden
maar ze doet het niet |
|
|
|
 |
sietske1980
|
Geplaatst: ma 09 nov 2009 20:42 Onderwerp: |
|
|
Maar kun je wat concreter zijn, wat bedoel je met "hij heeft de helft van de rechten over zijn dochter"? is dat gezag?
"vorig jaar na nalang vechten voor de rechten is hij officeel de vader" bedoel je hiermee vervangende toestemming erkenning? |
|
|
|
 |
roos62
|
Geplaatst: ma 09 nov 2009 20:45 Onderwerp: |
|
|
gedeelde ouderschap en gezag
sinds vorig jaar
dus gaat het over dochter moet ex alles overleggen officeel |
|
|
|
 |
hermanJ
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 10 nov 2009 3:57 Onderwerp: |
|
|
Roos, op SOS papa zitten een aantal ervaringsdeskundigen die jullie vast een goede strategie voorstellen die misschien wel werkt.
Maar als ex vrouw niet wil meewerken is het - afhankelijk van welke "hulpverlener" zich er mee bezig houdt - altijd heel moeilijk om het "recht" zijn loop te laten gaan. tenzij ze helemaal uit de ouderlijke macht gezet wordt maar dat gebeurt zelden. |
|
|
|
 |
klokluider
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 12 nov 2009 10:44 Onderwerp: |
|
|
Gezamenlijk gezag hebben betekent niet echt dat de andere partner voor elk wissewasje moet gaan bellen om dat andere te overleggen. Op het moment dat de dochter bij moeder is kan moeder zelfstandig beslissingen nemen als die haar in het belang van de dochter noodzakelijk voorkomen. Let wel een verhuizing naar een andere stad hoort hier niet bij.
Deze verhuizing had, bij gezamenlijk gezag overlegd moeten worden. Het enige wat vader hiertegen kan doen is de kinderrechter verzoeken deze verhuizing niet toe te staan omdat de gevolgen van de verhuizing groter zijn dan het doel. (omgangsregeling, vrienden, familie etc)
http://jure.nl/AZ1191
Deze uitspraak is een voorbeeld van een verhuizing zonder voorafgaand overleg bij gezamenlijk gezag. |
|
|
|
 |
Ghagens
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: do 03 dec 2009 21:49 Onderwerp: |
|
|
klokluider schreef: | Gezamenlijk gezag hebben betekent niet echt dat de andere partner voor elk wissewasje moet gaan bellen om dat andere te overleggen. Op het moment dat de dochter bij moeder is kan moeder zelfstandig beslissingen nemen als die haar in het belang van de dochter noodzakelijk voorkomen. Let wel een verhuizing naar een andere stad hoort hier niet bij.
Deze verhuizing had, bij gezamenlijk gezag overlegd moeten worden. Het enige wat vader hiertegen kan doen is de kinderrechter verzoeken deze verhuizing niet toe te staan omdat de gevolgen van de verhuizing groter zijn dan het doel. (omgangsregeling, vrienden, familie etc)
http://jure.nl/AZ1191
Deze uitspraak is een voorbeeld van een verhuizing zonder voorafgaand overleg bij gezamenlijk gezag. |
Om daarop een kleine nuance te plaatsen: de rechter kan de verhuizing niet verbieden. De praktijk is dat, als moeder wil verhuizen, de rechter daar rekening mee zal houden. Als moeder weg wil, staat haar dat in principe vrij.
De rechter zal dan vervolgens moeten kijken naar het belang van het kind: is het voor het kind belangrijk dat het in de oorspronkelijke omgeving blijft wonen, dan zal de rechter in zo'n situatie aan de verhuizing het gevolg verbinden dat de hoofdverblijfplaats van het kind bij de vader zal zijn.
En dat is dan ook de manier om het in te kleden: de rechter verzoeken de hoofdverblijfplaats van het kind bij vader vast te stellen, terwijl moeder kan vragen om vervangende toestemming voor die verhuizing. |
|
|
|
 |
klokluider
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 06 dec 2009 1:30 Onderwerp: |
|
|
Ghagens schreef: | Om daarop een kleine nuance te plaatsen: de rechter kan de verhuizing niet verbieden. De praktijk is dat, als moeder wil verhuizen, de rechter daar rekening mee zal houden. Als moeder weg wil, staat haar dat in principe vrij. |
Deze nuancering is terecht. De moeder kan verhuizen want dat zal de rechter niet verbieden, maar door te verhuizen zonder voorafgaande instemming van de andere ouder met gezag overtreedt zij de wet en is een ondermijning van het gezag van de andere ouder.
Deze overtreding zou kunnen dat de rechter de hoofdverblijfplaats wijzigt naar de andere ouder zoals je hier kan lezen |
|
|
|
 |
roos62
|
Geplaatst: za 12 dec 2009 9:09 Onderwerp: |
|
|
We gaan een rechtzaak aan omdat ex niks in overleg met mijn man heeft gedaan
Nu nog een vraag mijn man vezekerd zijn dochter in bij ons ingeschreven en mijn man is voor de helft van alles wat zijn dochter aan gaat verantwoordelijk
Nu wil de dochter eigenlijk niet weg uit woonplaats wat gebeurt er al hij zijn dochter bij zich houd en niet naar ex brengt
Omdat moeder graag wil verhuizen en dochtertje niet |
|
|
|
 |
Mara
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 12 dec 2009 20:08 Onderwerp: |
|
|
Heel simpel, dan heb je de poppen aan't dansen en heeft de moeder alle touwtjes in handen en mag je hopen dat je als vader zijnde ooit nog je kind te zien krijgt  _________________ When life gives you lemons, turn them into lemonade |
|
|
|
 |
|