Grote Beer
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 15 dec 2009 23:30 Onderwerp: Termijn aankondiging aanpassing positieve afwijking CAO |
|
|
Momenteel ben ik als uitzendkracht werkzaam bij een grote financiële dienstverlener. Voor mij is de ABU-CAO geldend, maar voor sommige regelingen wordt er afgeweken naar de CAO (en aanvullende bepalingen) van de opdrachtgever (de financiële dienstverlener).
Alle uitzendkrachten die daar werken mochten tot vorig jaar gebruik maken van de positieve CAO-afwijking 'Speciaal verlof in de decembermaand'. Deze regeling houdt in dat alle werknemers (tot vorig jaar dus OOK de uitzendkrachten) op 5 december (Sinterklaasavond), 24 december (kerstavond) en 31 december (oudjaarsavond) eerder mogen stoppen met werken, maar gewoon de volledige 8 uur uitbetaald krijgen.
Op 10 december jl. werd aan ons kenbaar gemaakt dat deze regeling opeens niet meer voor de uitzendkrachten geldt, maar alleen nog voor vaste medewerkers. Deze aanpassing zou per direct (dus nog in 2009) ingaan.
Nu vroeg ik mij af: kan deze regeling zomaar, op zo'n korte termijn, aangepast, dan wel ingetrokken worden?
Met andere woorden: indien een werknemer een week of langer verlof wil aanvragen, dient deze dat minimaal één maand van tevoren aangeven. Had de intrekking van de in de casus genoemde regeling niet ook tenminste één maand van tevoren aan ons kenbaar gemaakt moeten worden? |
|