Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Joost J.
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: wo 16 dec 2009 21:57 Onderwerp: Vrij gekregen, kan ik toch worden verplicht te werken? |
|
|
Hallo,
Ik heb een contract voor bepaalde tijd, max. 12 uur in de week. Feitelijk werk ik op 1 vaste dag in de week, maar werk soms ook wel meer en op andere dagen. Nu heb ik vrij gevraagd en gekregen op die vaste dag, ruimschoots binnen de daarvoor gestelde tijd. Ze hebben alleen een personeelstekort en hebben mij gevraagd of ik toch kan werken. Kunnen zij mij daartoe ook verplichten? Ze doen namelijk alsof dat wel kan, en bellen mij constant op. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: wo 16 dec 2009 22:48 Onderwerp: |
|
|
art. 7:638 lid 5 BW schreef: | De werkgever kan, indien daartoe gewichtige redenen zijn, na overleg met de werknemer, het vastgestelde tijdvak van de vakantie wijzigen. De schade die de werknemer lijdt ten gevolge van de wijziging van het tijdvak van de vakantie, wordt door de werkgever vergoed. |
Dus het kan "indien daartoe gewichtige redenen zijn", en na overleg met de werknemer.
Het lijkt mij dat de werkgever dit alleen kan als hij zorgvuldig te werk is gegaan. Er mag dus geen goede andere mogelijkheid zijn om het probleem op te lossen, en hij zal ook in een zo vroeg mogelijk stadium moeten aangeven dat er een probleem zit aan te komen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|