Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
polderjongen
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 15 dec 2009 23:05 Onderwerp: tandarts, fraude en incasso buro |
|
|
Goedendag allemaal,
even wat feiten
frauderende tandarts, dwz iets declareren wat niet uitgevoerd is.
bezwaar bij zorgverlener gemaakt, krijg geen reactie.
bezwaar ingediend bij zorgverzekeraar, is het met mijn klacht eens en adviseerd zorgverlener de vordering op client in te trekken.
Tandarts doet dat niet, en factoringfirma gaat door met mij aan te manen.
Factoringsfirma op de hoogte gebracht van de vermeende fraude en van het dringende advies van zorgverzekeraar.
Dat advies wordt genegeerd door factoringsfirma, zij geven het nu uit handen aan een incassoburo.
Mijn inziens handeld de factoringsfirma in strijd met de wet, men weet van de fraude maar gaat wel door. Datzelfde geld voor het incassoburo.
Maar ik ben geen rechtsgeleerde, wie heeft advies?
factoringsfirma is een bedrijf wat de vordering van behandelaar overneemt, behandelaar wordt binnen 1 maand betaald, zij nemen administratietraject over.
mvg Polderjongen |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 16 dec 2009 0:24 Onderwerp: |
|
|
Als die firma van de tandarts hoort dat de vordering correct is, kan haar niet veel verweten worden. Als uiteindelijk blijkt dat de vordering onterecht is, zal de firma de tandarts aan kunnen spreken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
hermanJ
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 16 dec 2009 2:35 Onderwerp: |
|
|
Ik heb hier ook ervaring mee, en ben verbaasd over hoe het in Nederland loopt. Als je bij de rechter komt geeft die meestal ongezien (en zonder de stukken goed te lezen) gelijk aan de eisende partij (incassobureau). Je wordt als consument niet beschermd door de rechter, die vind jou maar een domme lastpak die het rechtssyteem verstopt (zo kwam dat op mij over).
Wat je het beste kan doen is een formele klacht indienen bij de NMT (Ned Mij Tandartsen). Bestudeer eerst hun klachtenregeling grondig, want anders loopt het mis.
Verzamel zoveel mogelijk bewijsmateriaal dat je klacht ondersteunt, verdiep je in codes, etc. Een hele hijs, maar het kan succesvol zijn.
Blijf de NMT achter de broek aan zitten als ze termijnen overschrijden, want anders loopt het ook mis (een rechter boeit het niet of de NMT tegen eigen regeling in 3 jaar over een klacht doet, zonder de procedure te volgen, tenzij je expliciet op papier hebt dat ze een fout hebben gemaakt, maar daar moet je ze dan wel op wijzen, er raken nog al eeens brieven of emails kwijt (stuur altijd mails met leesbevestiging)).
De rechter zal in het algemeen niet voorbij gaan aan een uitspraak van de NMT (als het incassobureau dan al niet bakzeil heeft gehaald).
Suc6 in de strijd tegen die boef! |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|