Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 06 aug 2025 16:31
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Met strafblad bij de Landmacht
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
derln

Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): HInh

BerichtGeplaatst: vr 04 dec 2009 14:24    Onderwerp: Met strafblad bij de Landmacht Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo, ik ben een meisje van 20 en ik wil graag bij de Landmacht. Het probleem is dat ik een strafblad heb voor mishandeling. Het gebeurde toen ik 17 was, ik kreeg er 25 uur werkstraf voor. Kan ik dan nog steeds bij het leger? Het was een onzinnige gebeurtenis. Achtergrond: ik ben het oudste kind van een alleenstaande bijstandsmoeder die helemaal gestresst was, mij met haar problemen overlaadde en mij vaak beledigde. Eerst vond ik dat normaal maar naarmate ik ouder werd, werd ik me ervan bewust dat ze onrechtvaardig was en ging ik hier ruzie over maken. Alleen zij deed nog gemener en arroganter terug waardoor ze mij enorm kwaad maakte. De ruzies werden steeds heviger en op een dag begon ik haar uit wanhoop te "slaan". Het was niet eens echt slaan, ik stelde me gewoon aan, ik wilde niet dat ze mij zou negeren, het laatste wat ik wilde is haar echt pijn doen en letsel toebrengen. Ze heeft er ook niks aan overgehouden. Lichte mishandeling dus, maar zij was me na al dat ruziemaken blijkbaar zat en belde de politie om me weg te laten halen. Ik zou het lullig vinden als ik hier voor de rest van mijn leven wakker van moest liggen. Iedereen die mij kent zal zeggen dat ik intelligent en gereserveerd ben, ik ben echt geen monster dat in de gaten moet worden gehouden omdat er een kans bestaat dat ie mensen pijn gaat doen. Kan ik volgens jullie nog steeds bij de Landmacht? En hoe zit het met andere banen, bijv in de supermarkt? En hoe zit het met het vervallen van de strafblad? Na hoeveel jaar gebeurt het? En wie kan het allemaal achter mijn rug om aanvragen?

Alvast bedankt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: vr 04 dec 2009 16:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hier is je antwoord: http://rechtenforum.nl/forum/thread/title/Met+strafblad+bij+defensie/t/21298/?sid=8c741d6e41b0df81c2a80d507eb7dbe0

arizona schreef:
Zie de site van de landmacht.
Quote:
V: Ik heb een strafblad, kan ik aangenomen worden bij de landmacht?
A: Die kans is aanwezig, maar dat zal het Veiligheidsonderzoek moeten uitwijzen. Het is echter bij voorbaat uitgesloten dat je bij de landmacht aangenomen wordt als het om een strafblad gaat voor zedenmisdrijven, geweldsdelicten of misdrijven die te maken hebben met drugs.

Of het bij andere defensieonderdelen hetzelfde is weet ik niet maar de kans lijkt me groot.

Bij sommige functies wordt men niet toegelaten vanwege een strafblad omdat de aard (zoals bijvoorbeeld het werken met vertrouwelijke gegevens) of ethiek (zoals militairen) het niet toelaat. Soms moet je een verklaring van geen bezwaar aanvragen bij een stadsdeelkantoor of krijg je een onderzoek.

Ik denk niet dat die bij supermarktbranche van toepassing zijn.
derln

Leeftijd: 35
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): HInh

BerichtGeplaatst: vr 04 dec 2009 19:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dankjewel, ik heb het doorgelezen maar eerlijk gezegd ben ik er niet wijzer van geworden. Ik ben veroordeeld voor mishandeling, maar ik heb geen celstraf gehad, en ik was op dat moment minderjarig. Kan ik nog soldaat worden of niet? Wat mij vooral interesseert is die persoon die zegt dat de Defensie mensen hard nodig heeft en dus wel even een oogje kan toeknijpen. En kun je dat in een strafblad terugzien, dat het ging om lichte mishandeling? Ik heb niemand verwond of in een coma geholpen, dat moet toch meetellen...
sabri

sabri

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2009 19:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In het voornoemde draadje heb ik het volgende ook gepost:

sabri schreef:

Beleidsregeling justitiële antecedenten bij veiligheidsonderzoeken defensie

Quote:
4. De verklaring als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel b van de Wet veiligheidsonderzoeken wordt geweigerd dan wel ingetrokken als betrokkene:

1. is veroordeeld wegens een misdrijf tegen de publieke zaak;
2. is veroordeeld wegens een misdrijf tegen het leven, de lichamelijke integriteit of de gezondheid;
3. is veroordeeld wegens een zedendelict (titel XIV Tweede Boek Wetboek van Strafrecht):
4. is veroordeeld op grond van de Opiumwet;
5. is veroordeeld tot 6 maanden (on)voorwaardelijke vrijheidsstraf of meer;
6. meermalen is veroordeeld tot een (on)voorwaardelijke vrijheidsstraf van minder dan 6 maanden, waarbij de veroordelingen opgeteld leiden tot een straf die (on)voorwaardelijke vrijheidsstraf van 6 maanden te boven gaat.

Voor de KMAR gelden overigens andere regels: zie hier.

Nou zou je je op het eerste gezicht rotschrikken als je punt 2 leest (immers: mishandeling is een misdrijf tegen de lichamelijke integriteit). Echter: iets verder in de beleidsregel staat:

Quote:

Bij misdrijven tegen het leven, de lichamelijke integriteit of de gezondheid (pt 4 onderdeel b) kan gedacht worden aan moord, doodslag, vrijheidsberoving, zware mishandeling, het veroorzaken van de dood of zwaar lichamelijk letsel door schuld en diefstal met geweld (titel XVIII, XIX, XX, XXI, XXII Tweede Boek Wetboek van Strafrecht).

Zware mishandeling is wat anders dan "eenvoudige" mishandeling. Dat, plus het feit dat je minderjarig was ten tijde van het plegen van het delict in samenhang met de relatief geringe ernst van het feit doet mij in elk geval vermoeden dat je je geen zorgen hoeft te maken. In het kort: ga er voor.

Wil je je eigen "strafblad" (formeel bestaat die niet meer, maar goed daar zal ik je verder niet mee vervelen) inzien, dan kan je via de site www.justid.nl een afspraak maken op de rechtbank. Je mag geen kopietjes maken (voor je eigen bescherming), je krijgt alleen een afschrift op papier te zien in een afgesloten kamer.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds