Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 29 jul 2025 6:50
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

onterecht heterdaad hennepkwekerij
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
anoniempje75

Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: di 04 jan 2011 12:55    Onderwerp: onterecht heterdaad hennepkwekerij Reageer met quote Naar onder Naar boven

ls,
op 6 november jongstleden ben ik aangehouden met 9 gram cocaine dat ik daarin fout zit is bekend. ik ben meegenomen naar het bureau en heb daar zo goed als mogelijk meegewerkt. daar werd mij de vraag gesteld of ik het goed vond dat men in mijn woning ging kijken ik heb daarop nee gezegd maar men (de politie) is toch binnen wezen kijken ,daar ik had verklaard dat ik een beetje hennep(buiten) had liggen voor eigen gebruik.
deze hennep hebben ze in beslag genomen de hoeveelheid bedroeg 200 gram inclusief 60 gram knipafval.
nu wil het geval dat ik op 28 december een brief ontving van de politie (automatisch gegenereerde brief) waarin stond dat er bij mij op heterdaad een in werking zijnde hennepkwekerij is aangetroffen en dat mijn gegevens zijn overgedragen aan het verbond van verzekeraars in den haag en aan netbeheer in arnhem.
het feit wil dat er zeker geen hennepkwekerij in mijn woning is/was alleen een buitenoogstje die op zich ook niet zo groot was.wat kan ik hieraan doen?gaarne advies. ps ik heb van de hennep geen afstand getekend daar ik dat al jaren gebruik tegen slapeloosheid. dokter is hiervan op de hoogte.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
anoniempje75

BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011 11:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

209 views en niemand reageert?
graag advies mensen dit is een serieuse vraag/probleem!
hilde12

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011 11:43    Onderwerp: Re: onterecht heterdaad hennepkwekerij Reageer met quote Naar onder Naar boven

anoniempje75 schreef:
ls
nu wil het geval dat ik op 28 december een brief ontving van de politie (automatisch gegenereerde brief) waarin stond dat er bij mij op heterdaad een in werking zijnde hennepkwekerij is aangetroffen en dat mijn gegevens zijn overgedragen aan het verbond van verzekeraars in den haag en aan netbeheer in arnhem.

het feit wil dat er zeker geen hennepkwekerij in mijn woning is/was alleen een buitenoogstje die op zich ook niet zo groot was.wat kan ik hieraan doen?

Een hennepkwekerij buiten is toch ook een in werking zijnde hennepkwekerij?
anoniempje75

BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011 11:51    Onderwerp: Re: onterecht heterdaad hennepkwekerij Reageer met quote Naar onder Naar boven

bedankt voor het reageren

Quote:
Een hennepkwekerij buiten is toch ook een in werking zijnde hennepkwekerij?

dat zou idd zo zijn als er bij mij in de tuin dus resten of planten hadden gestaan dit was niet het geval ik heb aangegeven dat er bij mij thuis buitenhennep lag maar er werd niet gekweekt er lag 2 ons buitenwiet bewijzen voor kweken waren er niet. vandaar mijn vraag.
hilde12

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011 11:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeft u al kontakt opgenomen met de politie. Zij hebben de brief gestuurd omdat zij iets hebben aangetroffen.

Ik zou eerst vragen waarom zij deze brief verstuurd hebben, gezien het feit dat er geen plantage was.
anoniempje75

BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011 11:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb met de politie nog geen contact opgenomen daar ik niet weet hoe dit zich verhoudt betreffende mijn zaak. als zij deze fout rechttrekken kan ik er dan in geval van een rechtzaak nog op terugkomen?doordat ik 8 jaar geleden al een keer wegens kweken ben veroordeeld zou dit ervoor kunnen zorgen dat ik uit mijn woning word gezet terwijl ik niet heb gekweekt. vandaar dat ik eerst hier een vraag stelde.
is het niet beter om via een advocaat dit te laten rechttrekken?
anoniempje75

BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011 15:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ls,
bedankt voor de informatie dusverre. ik heb contact gehad met het juridisch loket en die zeggen dat dit een kwalijke fout is. ik heb morgen een afspraak met hen.
zij zeggen dat ik niet met de politie kontakt moet opnemen maar het toch met mijn advocaat moet regelen.
in elk geval toch bedankt voor de moeite!
LM

Leeftijd: 52

BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011 22:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou niet weten waarom je geen contact met de politie zou moeten opnemen en wat voor schadelijke gevolgen dit zou kunnen hebben als je dit wel doet. Je hoeft niet op de zaak in te gaan, maar kunt feitelijk informeren naar de doorzend criteria en of je zaak aan deze criteria voldoet. Het kan zijn dat een fout is gemaakt en deze brief nog kan worden herroepen. Dat zou een hoop gedoe kunnen voorkomen.

Eventuele vormfouten die gemaakt zijn door de politie bij de doorzoeking komen wel aan de orde tijdens de strafzaak.
anoniempje75

BerichtGeplaatst: do 06 jan 2011 14:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dank voor uw reactie.
doordat de binnengekomen brief nogal verwarrend was wist ik niet of ik dit al bij een advocaat moest leggen of het zelf moest regelen met de politie.zojuist bij het juridisch loket geweest en ben doorverwezen naar een advocaat die handelt verder het juridische deel af.
het feit lag hem er vooral in dat ik niet wist of ik de politie moest bellen danwel advocaat en of dat op officiele wijze moet of informeel.
ik heb nu rechtsbijstand dus dank jullie vriendelijk voor de genomen moeite en informatie en ik denk dat er wel een slotje kan op dit topic!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds