|
Auteur |
Bericht |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: ma 23 nov 2009 13:18 Onderwerp: 3:4, tweede lid, BW 'beschadiging van betekenis' |
|
|
Wat moet onder beschadiging van betekenis, art. 3:4, tweede lid, BW worden verstaan volgens de wetgever dan wel de rechter?
Ik heb het Portacabin-arrest bekeken en Hof Leeuwarden 21 juni 2005, LJN AS3940.
Weet iemand wat de MvT hierover aangeeft of weet iemand nog een andere uitspraak waar dit ter sprake is gekomen? _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
Basa
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 256
|
Geplaatst: vr 27 nov 2009 13:32 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij had het te maken met de hoeveelheid schade. Indien een bestanddeel gescheiden wordt van een hoofdzaak, dan moet de nieuwe zaak die daardoor is ontstaan in waarde opwegen tegen de schade die door de afscheiding is ontstaan. Zal als ik vanavond thuis ben even opzoek gaan naar bronnen, want meer dan dit weet ik zo niet. |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: ma 30 nov 2009 9:40 Onderwerp: |
|
|
Dat klinkt in ieder geval logisch. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
Basa
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 256
|
Geplaatst: ma 30 nov 2009 11:53 Onderwerp: |
|
|
Was vergeten dat ik hier gereageerd had. In Asser kon ik er niets over vinden, maar zal er wel overheen gekeken hebben. In Snijder staat het kort beschreven op pag. 30. Ik durf geen link meer te plaatsen want heb daarmee al het DSB-topic gesloopt . Maar pag. 30 wordt gewoon weergeven door google books.  |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
|
Geplaatst: ma 30 nov 2009 12:45 Onderwerp: |
|
|
Bedankt! _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
Basa
|
Geplaatst: ma 30 nov 2009 15:01 Onderwerp: |
|
|
graag gedaan  |
|
|
|
 |
|