|
Auteur |
Bericht |
rene1976
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 25 nov 2009 2:58 Onderwerp: werkgever weigert betaling na uitspraak hoger beroep |
|
|
Beste geinteresserde,
na een 3-jarig durende "juridisch gevecht" met mijn ex-werkgever is,
uiteindelijk, heeft de rechter na hoger beroep mij als ex-werkgever in het gelijk gesteld. Nu wil mijn ex-werkgever nog steeds niet betalen. ik heb ruim 6 maanden zonder salaris gewerkt en schulden moeten maken, om de rekeningen te betalen. de kosten zijn zeer hoog opgelopen. mijn advocaat heeft mij geadviseerd, als laatste redmiddel, mijn "tanden"te laten zien, en gedreigd om de b.v. failliet te laten verklaren. dit is niet gelukt, omdat ik een steunvordering nodig had, en niet gevonden. wel wat schuldeisers gevonden, maar die kregen nog geld van zijn holding of van zijn vorige , inmiddels failliete b.v. e.d. inmiddels zijn de kosten van mijn advocaat over de drie jaar opgelopen tot ruim € 15.000,00 en mijn ex-werkgever kent de slagen van de zweep, als het gaat om beslag leggen van de bestaande rekeningen. hij heeft, simpelweg ,er gewoon voor gezordt, dat er geen geld op de rekening staat, waar beslag op werd gelegd. er is op mijn kosten, dus een deurwaarder geweest, zonder succes. het gaat om een b.v. en het bedrijf doet nog gewoon zaken. het arrest blijft 30 jaar bestaan. hoe kan het, dat dit bedrijf, mij als particulier zo veel financiele schade aan kan richten, en er mee weg komen. wat voor stappen kan ik nu nog ondernemen?
graag zie ik uw reactie tegemoet.
met vriendelijke groet,
R.K. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 25 nov 2009 8:33 Onderwerp: |
|
|
Beslag leggen bij de klanten. |
|
|
|
 |
nathalie1d571
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 30 nov 2009 13:37 Onderwerp: |
|
|
Hoe is het mogelijk dat uitspraken van een rechter worden genegeerd ?
Hoe kun je als particulier je toegewezen recht halen ? Het kan toch niet zo zijn dat werkgevers hiermee wegkomen ???!!!! |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 30 nov 2009 14:17 Onderwerp: |
|
|
Kun je er niet achter komen aan wie jouw werkgever verdient? In dat geval kun je de deurwaarden opdracht geven om derdenbeslag te leggen onder de debiteuren van jouw ex-werkgever. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: ma 30 nov 2009 21:57 Onderwerp: |
|
|
nathalie1d571 schreef: | Hoe is het mogelijk dat uitspraken van een rechter worden genegeerd ?
Hoe kun je als particulier je toegewezen recht halen ? Het kan toch niet zo zijn dat werkgevers hiermee wegkomen ???!!!! |
Een rechterlijke uitspraak is maar een stukje papier, en een stukje papier kun je op zich gewoon negeren.
De partij die gelijk heeft gekregen kan daarom op basis van dat stukje papier (het vonnis) beslag leggen door het inschakelen van een gerechtelijke deurwaarder. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|