|
Auteur |
Bericht |
Donna
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 sep 2009 12:16 Onderwerp: Eigenschappen |
|
|
Hoi, misschien plaatst ik dit niet onder het juiste topic.
Wat ik me afvraag is over wat voor eigenschappen moet je beschikken om rechten te willen doen? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 17 sep 2009 22:30 Onderwerp: |
|
|
Ik ga je een boek aanraden, want daarover lopen de meningen nogal uiteen en er zijn toch ook wel weer veel overeenkomsten.
Het boek heet: Wat maakt een goed jurist? Klik voor de details. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
John Locke
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: do 17 sep 2009 22:43 Onderwerp: Re: Eigenschappen |
|
|
Donna schreef: | Hoi, misschien plaatst ik dit niet onder het juiste topic.
Wat ik me afvraag is over wat voor eigenschappen moet je beschikken om rechten te willen doen? | Geen specifieke. Er zijn meerdere redenen om het te willen.
Of bedoel je de eigenschappen waarmee je suc6 hebt met de rechtenstudie? |
|
|
|
 |
naga87
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: do 19 nov 2009 5:58 Onderwerp: Re: Eigenschappen |
|
|
Donna schreef: | Hoi, misschien plaatst ik dit niet onder het juiste topic.
Wat ik me afvraag is over wat voor eigenschappen moet je beschikken om rechten te willen doen? |
Discipline
- Initiatief tonen
- In het maken van huiswerk
- Op tijd leren van leerstof
- Niet achter de feiten aan lopen, bij het opbouwen van achterstand is het moeilijk om uit de houdgreep te komen.
- Blijf binnen het kader van een onderwerp.
- Wijk nooit van opdrachten af.
Zorgvuldig
- Opdrachten zorgvuldig inleveren zonder grammatica en spelling fouten
- Niet geloven maar weten
Analytisch vermogen
Samenwerken
- In staat zijn om leiding te kunnen geven over een groep
Communiceren
- Geen faalangst bij het geven van presentaties
Bekwaam
- Rustige professionele houding.
- Mensen laten uitpraten, niet onderbreken.
- Niet opvallen, wees lekker jezelf.
Stressbestendig
- Niet emotioneel instorten bij het halen van een slecht tentamencijfer maar juist verbetering treffen in jezelf, waar ging het fout waar ging het goed?
- Het is en blijft een vak, emotie tonen is zwakte tonen, hiermee wil ik zeggen onderbouw alles aan de hand van feiten niet aan emotie.
- In staat zijn om orde op zake te stellen.
Overige eigenschappen
- Niet teveel praten, op de achtergrond hangen is beter.
- Discipline bij groepsgenoten brengen, geen grapjes maken maar serieus zijn.
- Op tijd komen op school.
- Aanwezigheid.
- Op tijd slapen ;P
Studentenverenigingen zijn leuk en aardig, maar niet leerzaam en levert ook geen studiepunten op |
|
|
|
 |
John Locke
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: do 19 nov 2009 8:17 Onderwerp: Re: Eigenschappen |
|
|
[quote="naga87"] Donna schreef: | Hoi, misschien plaatst ik dit niet onder het juiste topic.
Studentenverenigingen zijn leuk en aardig, maar niet leerzaam en levert ook geen studiepunten op | Onzin. Een vereniging kan juist ook stimuleren en er zijn genoeg verenigingen die bijlessen geven voor vakken. |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: do 19 nov 2009 10:31 Onderwerp: |
|
|
Veel van de hierboven genoemde eigenschappen zijn volgens mij sowieso wel handig bij veel banen en/of helemaal niet nodig om succesvol rechten te kunnen studeren of succesvol jurist te kunnen worden. Maargoed, ik denk dan ook dat zo'n rijtje niet te geven valt. Natuurlijk zijn bepaalde eigenschappen als zorgvuldig kunnen lezen en taalgevoel hebben een pré, maar volgens mij hangt het er maar helemaal vanaf wat je precies van plan bent te gaan doen met je opleiding. De meeste van de bovengenoemde eigenschappen heb je in ieder geval niet nodig voor het zijn van rechtswetenschapper. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
Nobility
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: do 19 nov 2009 10:32 Onderwerp: |
|
|
Daaraan toevoegend: Interesse hebben in de maatschappij en de actualiteit. |