Maaarten
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 35
|
Geplaatst: wo 18 nov 2009 12:31 Onderwerp: Commercieel draagmoederschap 151b Sr en art. 4 en 5 Sr |
|
|
Hallo,
gisteren heb ik op nova gezien hoe mensen in engeland, Israel en VS vrouwen in India hun kind laten dragen, en desnoods afdingen op de prijs.
Die vrouwen waren duidelijk gewoon arm, en afhankelijk, en een zwangerschap is natuurlijk zwaar en vol risico's. Die instemming van die vrouwen was dus ver te zoeken volgens mij.
Art. 151b werd in elk geval gepleegd door een Indiase vrouw zag ik in deze docu. Waar ik me vooral druk om maak, zijn die wensouders. Die kunnen er ook in NL zijn. En dan moet je die kinderen ook nog het goede voorbeeld geven walgelijk gewoon!
Hoe zit het dus als je vanuit NL een kind laat 'opkweken' in India met je eigen zaad en eitje?
Valt dit nog onder enige bepaling? Je bent uiteraard wel strafbaar altijd, als je in Nederland iets doet, en dat werkt elders uit. (azewijns paard arrest)
Of is kinderhandel nog mogelijk als delict, medeplichtigheid aan 151b Sr?
Iemand antwoord?
voor de nova van gisteren:
http://player.omroep.nl/?aflID=10325767 |
|