sander_fl
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: di 24 nov 2009 23:08 Onderwerp: parttime baan; ineens minder uren ingeroosterd als normaal |
|
|
Hallo allemaal,
Omdat de studiefinanciering nou niet bepaald een goudmijn is werk naast mijn rechtenstudie parttime bij de Gamma. Een contract voor 12 uur per maand (3 uur per week). Ik heb nagekeken dat ik inmiddels ongeveer 7 maanden elke week de maandagavond 3 uur werk en dinsdag 7 uur. Bij elkaar dus 10 uur.
Omdat de omzetten binnen de organisatie enorm onder druk staan moet ons MT minder uren inzetten. Ik krijg deze week en volgende week ineens maandag 3 uur en dinsdag 3 uur. Dus per week 4 uur minder! Dit is zonder overleg met mij gedaan.
Omdat het een aantal uren wat (nog altijd) hoger ligt dan mijn wekelijkse contracturen vraag ik me af of ik hier iets tegen kan doen.
Boek 7 BW zegt hier mijns inziens niets over. Eveneens heb ik het buitengewoon besluit arbeidsverhoudingen doorgespit.
Heeft iemand tips voor me? Ik weet dat ik dit eerst ter sprake moet brengen met een leidinggevende en kijken wat er in goed overleg mogelijk is, maar uit ervaring weet ik dat dat heel weinig oplevert. Men is er al gauw geneigd te zeggen dat we 'er allemaal last van hebben' en dat het 'nu gewoon even niet anders' is. Maargoed, ik moet ook m'n huur betalen natuurlijk!
Alvast bedankt
Sander |
|