|
Auteur |
Bericht |
Bls01
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: wo 26 mei 2010 12:14 Onderwerp: Wie kan mij helpen!? |
|
|
Hallo,
Een vriend van mij doet de opleiding beveiliging alleen is hij vroeger toen hij 15/16 was 2 keer in aanraking gekomen met de politie. Een keer voor het uitschelden van de politie, en een keer voor het meehelpen bij diefstal.
Voordat hij deze opleiding wou gaan doen heeft hij eerlijk verteld dat hij in aanraking is geweest met de politie tegen zijn leraren, waarbij zij hem vertelde dat hij een VOG nodig zou hebben. Deze heeft hij gehad van Justitie.
Nu is het schooljaar bijna afgelopen en nu vertellen zij hem dat hij moet stoppen met zijn opleiding om dat er een antecedentenonderzoek is gedaan (die dus blijkbaar niet goed heeft uitgepakt). Wat kan hij er aan doen om deze opleiding verder te volgen of in ieder geval weer opnieuw te beginnen(hij zat pas in zijn 1e jaar). Hij is nu 19.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Ik weet dit zelf namelijk niet wat er nu geregeld moet worden. Bedankt alvast  |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: wo 26 mei 2010 13:54 Onderwerp: |
|
|
Bezwaar maken.
Overigens heeft die vriend, als hij straks zijn opleiding heeft afgerond, ook nog een toestemming nodig van de politie en wordt daarbij wederom het verleden meegenomen (zie art. 7.2 Wet particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus en onderdeel 2.1 Circulaire particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus). Het kan, afhankelijk van de opgelegde straf 8 jaar duren voordat je met een schone lei mag beginnen. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|