|
Auteur |
Bericht |
arjan vrolijk
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 1
|
Geplaatst: di 22 jun 2010 23:00 Onderwerp: Deurwaarder Ziggo |
|
|
Beste mensen,
Misschien kunnen jullie mij van enig advies voorzien, want ik ben een beetje ten einde raad. Betreft een probleem met Ziggo.
Al ruim twee maanden ben ik bezig om mijn woning te voorzien van digitale tv van Ziggo. Redelijk snel ontving ik een decoder en smartcard van Ziggo.
Deze werkte echter niet. Een stuk of 15 telefoontjes en na vele beloftes van Ziggo verder werkt het nog steeds niet. Het is elke keer maar weer bellen en wachten op niets. Nieuwe smartcard die niet werkt etc.
Inmiddels hebben ze wel €96 van mijn rekening geincasseerd, deze heb ik laten storneren. Heb ze een aangetekende brief gestuurd met daarin mijn probleem en een verzoek tot oplossing hiervan. Geen reactie ontvangen.
Ze hebben toegezegd een nieuwe decoder toe te sturen, moet maar afwachten of dit gaat gebeuren.
Inmiddels heb ik een dreigbrief met verzoek tot betalen ontvangen, als ik dat niet doe dan gaat de vordering naar een deurwaarder.
Het lijkt mij dat ik alles in mijn macht heb gedaan om dit probleem op te lossen. Kunnen ze mij dan verplichten om dit te betalen? Ik sta toch in mij recht als ik niet betaal, hun komen hun verplichtingen ook niet na. Het werkt immers nog steeds niet.
Ik heb rechtsbijstand, zou ik deze kunnen inschakelen als het bij een gerechtsdeurwaarder terecht komt?
Graag hoor ik van iemand wat ik het beste kan doen.
Mvg Arjan Vrolijk |
|
|
|
 |
Haarlem
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
Berichten: 23
|
Geplaatst: vr 25 jun 2010 12:49 Onderwerp: Re: Deurwaarder Ziggo |
|
|
Zorg voor dossierbehandeling. Noteer datum en naam als u met iemand hebt gesproken. Reageer schriftelijk en bewaar een kopie.
Als ze de zaak uithanden geven aan een deurwaarder kunt u daar ook weer aangeven dat u het niet eens bent met de vordering en zodra zij hun afspraak 'deugdelijk' nakomen, dat u het bedrag zal voldoen.
Indien de deurwaarder over zal gaan tot dagvaarden kunt u bij de rechter aangeven ter zitting of schriftelijk reageren dat u het niet eens bent met de vordering. |
|
|
|
 |
BartjeD
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
Berichten: 173
|
Geplaatst: vr 25 jun 2010 16:39 Onderwerp: |
|
|
Wat je hebt gedaan komt neer op een opschorting van betaling tot dat er degelijke nakoming van de verbintenis plaatsvind door ziggo.
Quote: | Artikel 52 boek 6 BW.
1.Een schuldenaar die een opeisbare vordering heeft op zijn schuldeiser, is bevoegd de nakoming van zijn verbintenis op te schorten tot voldoening van zijn vordering plaatsvindt, indien tussen vordering en verbintenis voldoende samenhang bestaat om deze opschorting te rechtvaardigen.
2.Een zodanige samenhang kan onder meer worden aangenomen ingeval de verbintenissen over en weer voortvloeien uit dezelfde rechtsverhouding of uit zaken die partijen regelmatig met elkaar hebben gedaan |
Op basis van 6: 52 BW bent u bevoegd tot opschorting van betaling aan Ziggo indien er voldoende samenhang bestaat tussen vordering en verbintenis om dit te rechtvaardigen. (U vordert ziggo TV, zij vorderen betaling)
Op basis van lid 2 blijkt dat wederkerige overeenkomsten zoals "koop" hieronder vallen.
Opschorting betekent dat U niet betaald tot dat aan de verbintenis is voldaan (of u hier weer vertrouwen in heeft) omdat Ziggo u gegronde twijfel heeft gegeven betreffende hun vermogen tot nakoming van hun verplichtingen. (zoveel apparaatjes en niet eentje die werkte) |
|
|
|
 |
|