Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
Force justice ...
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 29 jun 2025 17:41
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Deurwaarder Ziggo
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
arjan vrolijk

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: di 22 jun 2010 23:00    Onderwerp: Deurwaarder Ziggo Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen,

Misschien kunnen jullie mij van enig advies voorzien, want ik ben een beetje ten einde raad. Betreft een probleem met Ziggo.

Al ruim twee maanden ben ik bezig om mijn woning te voorzien van digitale tv van Ziggo. Redelijk snel ontving ik een decoder en smartcard van Ziggo.
Deze werkte echter niet. Een stuk of 15 telefoontjes en na vele beloftes van Ziggo verder werkt het nog steeds niet. Het is elke keer maar weer bellen en wachten op niets. Nieuwe smartcard die niet werkt etc.

Inmiddels hebben ze wel €96 van mijn rekening geincasseerd, deze heb ik laten storneren. Heb ze een aangetekende brief gestuurd met daarin mijn probleem en een verzoek tot oplossing hiervan. Geen reactie ontvangen.

Ze hebben toegezegd een nieuwe decoder toe te sturen, moet maar afwachten of dit gaat gebeuren.

Inmiddels heb ik een dreigbrief met verzoek tot betalen ontvangen, als ik dat niet doe dan gaat de vordering naar een deurwaarder.

Het lijkt mij dat ik alles in mijn macht heb gedaan om dit probleem op te lossen. Kunnen ze mij dan verplichten om dit te betalen? Ik sta toch in mij recht als ik niet betaal, hun komen hun verplichtingen ook niet na. Het werkt immers nog steeds niet.

Ik heb rechtsbijstand, zou ik deze kunnen inschakelen als het bij een gerechtsdeurwaarder terecht komt?
Graag hoor ik van iemand wat ik het beste kan doen.

Mvg Arjan Vrolijk
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Haarlem

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2010 12:49    Onderwerp: Re: Deurwaarder Ziggo Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zorg voor dossierbehandeling. Noteer datum en naam als u met iemand hebt gesproken. Reageer schriftelijk en bewaar een kopie.

Als ze de zaak uithanden geven aan een deurwaarder kunt u daar ook weer aangeven dat u het niet eens bent met de vordering en zodra zij hun afspraak 'deugdelijk' nakomen, dat u het bedrag zal voldoen.

Indien de deurwaarder over zal gaan tot dagvaarden kunt u bij de rechter aangeven ter zitting of schriftelijk reageren dat u het niet eens bent met de vordering.
BartjeD

Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2010 16:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat je hebt gedaan komt neer op een opschorting van betaling tot dat er degelijke nakoming van de verbintenis plaatsvind door ziggo.

Quote:
Artikel 52 boek 6 BW.
1.Een schuldenaar die een opeisbare vordering heeft op zijn schuldeiser, is bevoegd de nakoming van zijn verbintenis op te schorten tot voldoening van zijn vordering plaatsvindt, indien tussen vordering en verbintenis voldoende samenhang bestaat om deze opschorting te rechtvaardigen.

2.Een zodanige samenhang kan onder meer worden aangenomen ingeval de verbintenissen over en weer voortvloeien uit dezelfde rechtsverhouding of uit zaken die partijen regelmatig met elkaar hebben gedaan

Op basis van 6: 52 BW bent u bevoegd tot opschorting van betaling aan Ziggo indien er voldoende samenhang bestaat tussen vordering en verbintenis om dit te rechtvaardigen. (U vordert ziggo TV, zij vorderen betaling)
Op basis van lid 2 blijkt dat wederkerige overeenkomsten zoals "koop" hieronder vallen.

Opschorting betekent dat U niet betaald tot dat aan de verbintenis is voldaan (of u hier weer vertrouwen in heeft) omdat Ziggo u gegronde twijfel heeft gegeven betreffende hun vermogen tot nakoming van hun verplichtingen. (zoveel apparaatjes en niet eentje die werkte)
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds