|
Auteur |
Bericht |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 04 nov 2009 11:03 Onderwerp: |
|
|
De bedoeling is dat deze wet ingaat per 1 januari 2010, maar dat kan net zo goed 2011 worden. De brief is prima en nu maar afwachten. Had ook kunnen schrijven indien geen reactie binnen 14 dagen dan neem ik aan dat u akkoord. |
|
|
|
 |
Marianne1999
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 25 jun 2010 10:01 Onderwerp: |
|
|
Wanneer je een overeenkomst tekent voor twee jaar, is dit niet meteen onredelijk bezwarend. Het is slechts onredelijk bezwarend indien dit niet uitdrukkelijk is overeengekomen en het dus geen kernbeding betreft.
Een overeenkomst tekenen voor twee jaar betreft geen algemene voorwaarden (tenzij anders gesteld maar dat kan ik niet uit Sarona haar verhaal opmaken).
Dat betekent dat deze afdeling in het geheel niet van toepassing is. In dat geval kan je slechts een beroep doen op 6:248 lid 2, maar het moet dan wel 'onaanvaardbaar' zijn. Wanneer je bijvoorbeeld korting kreeg en je wist dat je daarvoor wel twee jaar gebonden zou zijn, dan zul je gewoon je contract moeten uitdienen.
Overigens zijn 237 en 236 slechts handvaten, die je niet hoeft te gebruiken., dus je kan je ook gewoon op 6:233 beroepen. |
|
|
|
 |
sanora
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 30 jun 2010 11:19 Onderwerp: Nog niet klaar |
|
|
Bedankt voor je reactie, want ik ben er nog niet klaar mee. Er loopt een correspondentie over en weer.
Bedoel je dat de AV niet gelden bij een overeenkomst van 2 jaar?
Het is nu zo;
Mijn man heeft het lidmaatschap overgenomen. Vanaf het moment dat hij het overnam hebben ze de contributie verhoogd van 36 euro naar 46 euro per maand.
Heb hen verzocht dit terug te brengen naar 36 per maand zoals afgesproken.
Kreeg een brief waarin ze stelden dat het naar 46 is gegaan omdat ze geen gegevens hadden doorgekregen van mijn man betr ziektenkostenverzekeraar. Hebben ze nooit naar gevraagd. Daarom kon de korting van 20% niet gelden.
Ik brief teruggestuurd want het klopt niet:
Ik had nl eerst een contract voor 6 mnd en betaalde 44 euro (en dat was met die 20%). Omdat ik een contract ging afsluiten voor 24 mnd werd het 36 euro.
Die 36 euro had met de tijdsduur te maken,niet met de korting.
Dus ik heb verzocht het met terugwerkende kracht naar 36 euro te brengen, anders moet ik de overeenkomst ontbinden.
Ik hoop dat dat idd grond is om de overeenkomst te ontbinden, als ze dat van die 36 euro afwijzen?!
Ik wacht nog op tegenbericht. |
|
|
|
 |
|