|
Auteur |
Bericht |
STUDENTENFORApuntnl
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 11 nov 2009 18:33 Onderwerp: Huurovereenkomst woonruimte: termijn |
|
|
Voor hoe lang mag je een huurovereenkomst van woonruimte aangaan?
Mag dat zolang de partijen dat willen of is er een artikel van woonbescherming dat bepaalt dat de huur slechts voor een half jaar kan worden aangegaan waarna de overeenkomst automatisch voor onbepaalde tijd geldt? |
|
|
|
 |
sabri
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 11 nov 2009 19:10 Onderwerp: |
|
|
Zolang als je wil, alleen geldt de opzegging alleen wanneer de huurder akkoord gaat. In alle andere gevallen moet je naar de kantonrechter. "Tijdelijk" of niet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 11 nov 2009 19:40 Onderwerp: |
|
|
Ik vermoed dat TS beseft dat huur van woonruimte voor een bepaalde tijd vooral nadelig is voor de huurder: de huurder kan gedurende die bepaalde tijd niet opzeggen. (De verhuurder ook niet, maar de mogelijkheden voor de verhuurder om de huurovereenkomst te beëindigen zijn sowieso al erg beperkt.)
Bij een huurovereenkomst van 10 jaar, zou de huurder in principe dus vast zitten aan een termijn van 10 jaar, zonder de mogelijkheid van opzegging. Dat gaat nogal ver. (Voor wie nu zegt "dan moet je als huurder maar niet tekenen", het dwingende huurrecht is nu juist bedoeld om ervoor te zorgen dat je je als huurder niet al te druk hoeft te maken over de precieze voorwaarden.)
Ik zou echter niet direct weten waarom een huurtermijn van 10 jaar niet mogelijk is. Er is als ik mij niet vergis geen wettelijk maximum aan de (minimale) huurtermijn van woonruimte. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|