MJ
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 04 nov 2009 22:30 Onderwerp: uit elkaar / gezamenlijke woning |
|
|
Hoi allemaal,
ik wil graag gebruik maken van jullie kennis en hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven na het lezen van onderstaande situatie.
Mijn ex-vriend en ik hebben in april 2008 de sleutel gekregen van onze huidige (nieuwbouw) woning.
Welgeteld drie maanden later besloot mijn ex-vriend de relatie te beëindigen en hebben we afgesproken dat hij bij zijn ouders ging wonen en dat ik in onze woning zou blijven totdat deze verkocht is (op papier gezet maar niet ondertekend). Dit is inderdaad gebeurd maar mijn ex staat nog wel ingeschreven op onze woning.
Ook hebben we afgesproken dat we ieder de helft van alle vaste lasten zouden betalen. Dit is altijd goed verlopen.
Nu, na één jaar en 4 maanden, heeft mijn ex besloten dat hij per 1 januari 2010 weer in onze woning wil trekken. Het liefst ziet hij dat ik er uit ga en elders onderkomen vind.
Daarbij is hij niet in voor discussie, zijn besluit staat vast.
We zijn beiden 100% eigenaar van de woning en betalen ieder 50% van de hypotheek.
We hebben een samenlevingscontract die nog niet is ontbonden.
Ik begrijp dat hij recht heeft om in de woning te verblijven omdat hij ook eigenaar is en netjes de helft van de lasten betaald.
Echter, mijn vraag is of hij zonder pardon weer in onze woning kan trekken terwijl hij al één jaar en vier maanden vrijwillig ergens anders verblijft.
Mochten jullie meer info nodig hebben dan hoor ik dat graag.
Ook als het antwoord simpel is en mijn ex zonder pardon de woning weer in mag, bedank ik jullie alvast voor de moeite.
Dag!! |
|