|
Auteur |
Bericht |
theo23
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 21 apr 2011 17:02 Onderwerp: concurrentiebeding |
|
|
Hallo allemaal
Ik zit met een probleem:
Ik heb een concurentiebeding bij mijn huidige werkgever ,
in het beding staat dat ik geen betrokkenheid mag hebben met andere bedrijven die hetzelfde werk verrichten binnen een straal van 75 kilometer om de vestigingen heen.
ik zal nu even letterlijk
overtypen wat er staat.
±
dit verbod geldt voor werkzaamheden of betrokkenheid van werknemer als hiervoor bedoeld binnen het gebied met een straal van 75 kilometer rondom de vestigingen van werkgever. bij het aangaan van de arbeidsovereenkomst heeft werkgever vestigingen in Valkenswaard Breda en Hoogeveen. dit verbod zal ook gelden voor overige vestigingen van werkgever ten tijde van het beeindigen van de arbeidsovereenkomst.
±
op dit moment bestaan alle 3 de vestigingen niet meer en werken ze vanuit een kantoor in weert.
Geld het beding nu alleen voor 75 kilometer om weert of nog steeds ook voor de vestigingen die nu opgeheven zijn?
Alvast Bedankt
m.v.g.
Theo |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 21 apr 2011 17:51 Onderwerp: |
|
|
Niet helemaal duidelijk inderdaad. Veel belang heeft de werkgever niet meer bij de 75 kilometer om Valkenswaard, Breda en Hoogeveen, maar ik durf niet te garanderen dat het concurrentiebeding in die gebieden formeel niet meer geldt.
Als je bij je huidige werkgever vertrekt is het verstandig om hem op papier te laten verklaren dat het beding alleen nog rond Weert geldt (voor zover hij je tenminste daadwerkelijk aan het beding wilt houden).
Zou je huidige werkgever lastig doen, dan kun je het concurrentiebeding voor zover dat nog wel geldt rond Valkenswaard, Breda en Hoogeveen waarschijnlijk door de rechter wel vernietigd krijgen. (En ik neem aan dat je werkgever dat ook wel beseft, zodat ik eigenlijk niet verwacht dat je werkgever moeilijk gaat doen.) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|