Heavy user
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 21 apr 2011 21:12 Onderwerp: |
|
|
theod schreef: | Bestwe kan je een advocaat in de arm nemen laat hem twee feiten uit het rapport van de Verkeers Ongevallen Analyse zeker gebruiken:
Quote: | Ad Verlichting
De technische staat van de motor is onderzocht. De gloeidraad in de gloeilamp van het voorlicht was noch intact. Dit maakt het technisch moeilijk om tot een conclusie te komen. Het sluit niet uit dat de verlichting uit was, maar bewijst het ook niet.
De eigenaar van de motor wilde ondanks herhaalde oproepen hiertoe niet meewerken aan het technisch onderzoek naar de verlichting. |
Hierbij dien je de verklaring van de getuige uit het proces-verbaal tegenover te zetten:
Quote: | En er is één verklaring van een getuige, dat de wederpartij te hard en zonder licht reed. |
Het is dus nu niet: "jou woord tegen zijn woord" maar er is een getuige die jou verhaal beaamt.
Quote: | Wat betreft de vermijdbaarheid van de aanrijding concludeert het rapport dat de wederpartij de aanrijding had kunnen vermijden door op de rijbaan te rijden. Daar hoorde hij ook te rijden, maar hij reed op het fietspad.
Verder wordt opgemerkt dat niet uit te sluiten is, dat een ervaren motorrijder met rijbewijs - wederpartij had geen rijbewijs en mocht dus helemaal op de motor rijden - mijn auto had kunnen ontwijken.
Het zicht ter plekke was prima, de weg was niet glad, de verlichting van de weg was in orde. De wederpartij heeft abrupt in de voorremmen geknepen, waardoor de motor direct over de kop is geslagen en door de lucht is gevlogen tegen de auto aan. |
Deze vaststelling geeft aan dat door ondeskundigheid van de andere bestuurder het ongeval is ontstaan, ondanks het gebruik van de voorrem is er niet of nauwelijks een snelheidsvertraging geweest, hierdoor kon de tegenpartij jou niet meer ontwijken.
Maak ook duidelijk dat je een dergelijk snel motorvoertuig niet op het fietspad verwachte daar deze op de rijbaan thuis horen |
Nogmaals dank voor de vele reacties.
De zitting is voorbij. Een voor mij nieuwe ervaring om in het beklaagdenbankje te moeten plaatsnemen.
De O v J heeft geen straf geëist en de rechter heeft geen straf opgelegd.
Er is echter ook geen sprake van vrijspraak van ondergetekende, omdat ik geacht werd voorrang te verlenen. Ik ga niet in hoger beroep.
Kleine slotvraag aan de forumleden is nog of ik de uitspraak nog op schrift thuis gestuurd krijg?
Alvast bedankt voor eventuele reacties,
Heavy User _________________ Easy does it |
|