|
Auteur |
Bericht |
tim85
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 01 nov 2009 12:16 Onderwerp: Maand salaris te veel |
|
|
Hallo allemaal,
Na mijn ontslag te hebben gekregen bij een ICT-bedrijf heb ik een maand erna, toen ik er geen recht meer op had, een volledig maandsalaris ontvangen. Per post heb ik een brief ontvangen waarin gevraagd werd het teveel betaalde salaris terug te betalen.
Mijn (ex)-baas heeft enkele weken later gebeld met de vraag wanneer ik het dacht terug te gaan betalen. Ik heb gezegd aan het eind van de week. Aan het eind van die week heb ik op vrijdag een aangetekende brief van mijn (ex)-baas ontvangen waarin wordt gesteld dat als ik het bedrag binnen 3 dagen niet terugbetaal er juridische stappen worden ondernomen om het geld terug te vorderen.
Hoe lang heb ik om het geld terug te betalen zonder problemen te krijgen?
Bij voorbaat dank voor jullie moeite en interesse. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 01 nov 2009 12:19 Onderwerp: |
|
|
2 dagen dus
Je moet het gewoon terugbetalen en je hebt ook al toegezegd dat op een bepaalde tijd te doen. Aan jou dus die overeenkomst na te komen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 01 nov 2009 15:08 Onderwerp: Re: Maand salaris te veel |
|
|
tim85 schreef: | Hallo allemaal,
Na mijn ontslag te hebben gekregen bij een ICT-bedrijf heb ik een maand erna, toen ik er geen recht meer op had, een volledig maandsalaris ontvangen. Per post heb ik een brief ontvangen waarin gevraagd werd het teveel betaalde salaris terug te betalen.
Mijn (ex)-baas heeft enkele weken later gebeld met de vraag wanneer ik het dacht terug te gaan betalen. Ik heb gezegd aan het eind van de week. Aan het eind van die week heb ik op vrijdag een aangetekende brief van mijn (ex)-baas ontvangen waarin wordt gesteld dat als ik het bedrag binnen 3 dagen niet terugbetaal er juridische stappen worden ondernomen om het geld terug te vorderen.
Hoe lang heb ik om het geld terug te betalen zonder problemen te krijgen?
Bij voorbaat dank voor jullie moeite en interesse. |
Nou, je had zelf aangegeven 'einde van de week', dus wat denk je? Het bedrag is per direct - met rente - opeisbaar en als je niet betaalt, zijn alle redelijke incassokosten ook voor jou rekening.
Ik hoop voor je dat het ook daadwerkelijk die vrijdag of zaterdag overgemaakt hebt... |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 02 nov 2009 11:20 Onderwerp: |
|
|
Als je het geld vrijelijk tot je beschikking had, dan had je het geld bij constateren terug moeten betalen!
Dus je bent niet zozeer rente verschuldigd vanaf de dag dat jij beloofd had om het terug te betalen, maar vanaf de dag dat jij constateerde en realiseerde dat je het onterecht ontvangen had.
Normal gesproken levert het tijdstip van constatering voor de partij die zijn onverschuldigde betaling terug wilt zien een groot bewijsprobleem op, maar jij hebt het toegegeven aan je baas dat je wist dat er onterecht betaald was.
Je bent derhalve ook rente verschuldigd! |
|
|
|
 |
|