|
Auteur |
Bericht |
ShoDown
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 17 mei 2009 19:17 Onderwerp: Verblijf nederland |
|
|
Hallo,
Ik zou graag even iets willen weten.
Als een familie uit rusland bij een nederlandse man in nederland woont, en bij deze man weg wil. (ze hebben een verblijfsvergunning). Wat zijn dan de opties?
Ze wonen ongeveer 3,5 jaar bij dezelfde man (ononderbroken)
1.Wanneer ze zich willen naturaliseren, verbreekt het dan hun russische nationaliteit?
2.Kunnen ze in nederland blijven? (zonder de man)
3.Als op vraag 2 blijkt dat ze niet zonder EEN man in nederland kunnen bijven, kan dan een andere man deze verblijfsvergunning en/of contract overnemen?
Alvast hartelijk bedankt voor het reageren op mijn vragen.
Met vriendelijke groet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 17 mei 2009 20:04 Onderwerp: |
|
|
Tot wanneer geldt de verblijfsvergunning, en wat zeggen de vergunningvoorwaarden? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
ShoDown
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 17 mei 2009 20:05 Onderwerp: |
|
|
Hmm tot wanneer. Ik weet niet wat de voorwaarden zeggen. Maar volgends mij hebben hun een verblijfsvergunning PER jaar die hun elk jaar weer moeten verlengen. |
|
|
|
 |
Prawo
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 102
|
Geplaatst: wo 21 okt 2009 10:28 Onderwerp: |
|
|
Ik veronderstel dat het om een vrouw met kinderen gaat.
Bij een verblijfsvergunning op basis van gezinshereniging hebben de kinderen recht op voortgezet verblijf als ze meer dan een jaar in het bezit zijn geweest van een verblijfsvergunning (ze moeten dus een eerste verlenging hebben gehad).
De vrouw moet tenminste drie jaar een verblijfsvergunning hebben gehad en feitelijk hebben samengewoond (tijdstip vertrek uit de woning geldt als einddatum) met de partner.
Die termijn kan korter zijn als sprake is van huislijk geweld.
Vrouw en kinderen kunnen zich tot de IND wenden voor het in persoon indienen van een wijziging verblijfsdoel in "voortgezet verblijf".
Nu zijn aan verlening van zo'n vergunning nog geen voorwaarden verbonden. vanaf 1 januari 2010 wordt het inburgeringsexamen echter verplicht.
Naturalisatie is mogelijk na drie jaar samenwonen met een Nederlander. De samenwoning moet blijven voortbestaan totdat het hele naturalisatieproces is afgerond. In dit geval mag de Russische nationaliteit worden behouden.
Gaat men eerder uit elkaar dan kan het Nederlanderschap pas worden aangevraagd als er vijf jaar verblijf is geweest. Ook mag er geen zogenaamd verblijfsgat zijn ontstaan. D.w.z. dat er tussen de verblijfsvergunning voor verblijf bij echtgenoot en die voor voortgezet verblijf geen periode mag liggen waarin de eerste vergunning niet meer geldig was (bijv. door intrekking met terugwerkende kracht).
Hou dit goed in de gaten en ga zonodig in bezwaar. |
|
|
|
 |
|