Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 23 jul 2025 23:31
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Aannemer die zijn job niet kent ??
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Benny

Geslacht: Man

BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2005 12:33    Onderwerp: Aannemer die zijn job niet kent ?? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wij hebben 5 maanden geleden parket laten leggen in de woonkamer.

Nadat deze opgeschuurd was, trok het eigenlijk op niets.
IK heb dan een bevriende (erkende) schade-expert laten komen, en die gaf mij direct gelijk.

De expert vertelde me dat ik verplicht was van de aannemer een tweede kans te geven.

Hij heeft dan een papier opgemaakt dat we beiden ondertekend hebben,(ik en de aannemer) waarin staat dat wanneer de parket na een tweede maal opschuren door die aannemer niet goed bevonden is volgens de tweede expert, de parket moet opgebroken worden of een minwaarde toegekend.

Vorige dinsdag van 10 tot 17 uur geschuurd, en het trekt nog op niets. Is ook de mening van de tweede erkende schade-expert

Nu zou ik volgens de tweede expert de aannemer nog een derde kans moeten geven om dit goed te maken.

Ik wil die man niet meer in mijn huis.

Wat kan ik nu het beste doen ?

Mijn gedacht hierover is het volgende :

De minwaarde moet voldoende zijn om iemand te kunnen vergoeden die de parket op een deftige manier komt opschuren, inolien en de plinten plaatst.
Als het betalen van de minwaarde via de verzekering kan geregeld worden, zoveelste beter, anders moet xxx hier voor opdraaien.

Als xxx parket hier niet mee akkoord gaat, moet hij maar naar de rechtbank stappen, en een jaartje of twee gaan processen, dan zullen wij gedurende die periode onze vorige vloerbekleding terug op de huidige parket leggen tot de zaak is uitgesproken.
Intussentijd kan hij dan op zijn geld wachten.

We hebben twee vaststellingen van erkende experteurs die zeggen dat de parket niet aan de normale eisen voldoet, dus de kans is heel klein dat hij gelijk gaat krijgen voor de rechtbank.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suijkerbuijk

Leeftijd: 48
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2005 13:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Nadat deze opgeschuurd was, trok het eigenlijk op niets.

Trok het op niets? Wat bedoelt u daar mee?

Quote:
De expert vertelde me dat ik verplicht was van de aannemer een tweede kans te geven.

Klopt, in de gelegenheid stellen alsnog behoorlijk na te komen, gebeurt dit niet, dan is sprake van verzuim.

Quote:
Hij heeft dan een papier opgemaakt dat we beiden ondertekend hebben,(ik en de aannemer) waarin staat dat wanneer de parket na een tweede maal opschuren door die aannemer niet goed bevonden is volgens de tweede expert, de parket moet opgebroken worden of een minwaarde toegekend.

Een overeenkomst.

Quote:
Nu zou ik volgens de tweede expert de aannemer nog een derde kans moeten geven om dit goed te maken.

Een derde kans is niet noodzakelijk, hij is al in verzuim door niet de tweede keer behoorlijk na te komen.

Quote:
Als het betalen van de minwaarde via de verzekering kan geregeld worden

Reken er niet op dat dit onder een verzekering zal vallen. Slecht vankmanschap is niet te verzekeren.

Als ik het goed begrijp is het schuurwerk niet in orde, maar is met het leggen van het parket en met de kwaliteit van het parket niets mis.
De aannemer is in verzuim, u kunt de schuurwerkzaamheden door een ander laten verrichten, en de kosten hiervan verrekenen met de nog openstaande factuur.
U bent niet gerechtigd om meer achter te houden dan met deze werkzaamheden is gemoeid. Stel dat de nog openstaande factuur nog € 1.000,-- bedraagt, en de schuurwerkzaamheden voor € 250,-- verricht worden, dan moet het restant van € 750,-- worden betaald. Een rechter zal dit resterende bedrag ook toewijzen. Zodra de kosten van herstel bekend zijn, doet u er goed aan het restant te betalen.
Als de kosten voor herstel lager zijn dan het nog openstaande bedrag, dan is het daarna aan de aannemer om te overwegen al dan niet juridische stappen te ondernemen, waarbij de 2 expertise-rapporten zeker een rol zullen spelen.
Als de kosten voor herstel hoger zijn dan het nog openstaande bedrag, moet u overwegen of het voor de kosten die het openstaande bedrag overstijgen zinvol is om juridische stappen te ondernemen.

Quote:
dan zullen wij gedurende die periode onze vorige vloerbekleding terug op de huidige parket leggen tot de zaak is uitgesproken.

Met 2 deskundigerapporten lijkt het mij niet nodig met het uitvoeren van de verdere werkzaamheden te wachten. De rechter hoeft dan niet zelf te komen kijken of de vloer al dan niet goed geschuurd is, en u hoeft om die reden ook niet te wachten.
Benny

BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2005 15:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alvast bedankt voor uw reactie.

Trok op niets =(heel slechte afwerking)

We hebben 1 groot geluk, en dat is dat we nog helemaal niets betaald hebben.

De parket is inderdaad van goede kwaliteit, juist het opschuren, olien en plinten plaatsen moet nog goed gebeuren.

Quote:

De aannemer is in verzuim, u kunt de schuurwerkzaamheden door een ander laten verrichten, en de kosten hiervan verrekenen met de nog openstaande factuur.

Kan ik nu zomaar iemand anders de parket laten afwerken, of moet dit via gerechtelijke stappen gebeuren ?
Suijkerbuijk

BerichtGeplaatst: za 17 sep 2005 11:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kan de aannemer een brief sturen waarin je aangeeft dat je geen vertrouwen meer in hem hebt, en dat je het schuren door een ander bedrijf laat doen en dit met zijn factuur verrekend.

Er zijn geen gerechtelijke stappen nodig.
Benny

BerichtGeplaatst: za 17 sep 2005 16:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb de aannemer gesproken, en hij zegt dat wanneer ik de parket door iemand anders laat afwerken en dit bedrag teveel is, hij de parket gewoon komt uitbreken.

Kan hij dit zomaar doen ?
Suijkerbuijk

BerichtGeplaatst: za 17 sep 2005 23:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Daar heeft hij absoluut geen recht toe. Dat is vernieling.

Wat is volgens hem teveel?
Benny

BerichtGeplaatst: zo 18 sep 2005 8:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Deze week komt er iemand een offerte maken voor het afwerken van de parket.

Die ga ik dan met hem bespreken, om deze van zijn factuur af te houden.

Ik hou je op de hoogte.
Benny

BerichtGeplaatst: di 27 sep 2005 21:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ok, de zaak is opgelost.

Ik ben met de aannemer een minwaarde van 1.320 euro overeengekomen.

Bedankt voor de reacties.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds