Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 10 jul 2025 21:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Mondelinge overeenkomst
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
FunkyFish

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 15:22    Onderwerp: Mondelinge overeenkomst Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste allemaal,

Ik hoop dat iemand me van advies kan voorzien over het volgende:

Begin augustus heb ik in een Vodafone winkel een SIM-only abonnement afgesloten. Maar na 3 weken was het nog steeds niet geactiveerd, dus heb ik ze gebeld en ze vertelden mij dat het een en ander niet goed gegaan was en dat mijn contract niet bekend was. Ze zouden daarom een koerier sturen met een nieuwe simkaart en dergelijke. Ik laat in het midden of er daadwerkelijk iemand is geweest, maar als hij wel is geweest dan heeft hij in elk geval geen briefje achter gelaten. Toen had ik wel het punt bereikt dat het van mij helemaal niet meer hoefde. Case closed, dacht ik... Maar een paar weken geleden werd geld van mijn rekening geschreven voor mijn abonnement! Aangezien ik nog steeds in de veronderstelling ben dat ik geen abonnement heb, heb ik toen dat geld weer terug gevorderd. Daar kreeg ik uiteraard een brief over, en toen ben ik aan het bellen geslagen. Volgens Vodafone heb ik gewoon een abonnement want toen ik belde en ermee instemde dat ik alsnog de simkaart wilde hebben ben ik volgens hen een mondelinge overeenkomst aangegaan en deze zou bindend zijn. Persoonlijk vond ik dit een heel raar verhaal, want ik weet niet beter dan dat de koerier bij mij aan de deur komt met mijn simkaart, ik mij moet legitimeren en een contract moet tekenen?! Maar dit was volgens hen niet zo, en ik had weer aan de bel moeten trekken toen er geen koerier langs is geweest. Het contract zou in zijn gegaan op het moment dat ik de medewerker aan de telefoon had. Het moge duidelijk zijn dat ik hier mijn twijfels over heb…
Het voorstel van Vodafone was om mij de Simkaart alsnog toe te sturen en de abonnementskosten tot nu toe te crediteren. Maar omdat ik helemaal geen zin meer heb in Vodafone heb ik dit geweigerd en zei ik dat ik eerst wilde uitzoeken wat mijn en hun rechten zijn m.b.t. dit “abonnement”. Ik dacht, als ik nu alsnog die simkaart in handen heb dan heb ik helemaal geen poot meer om op te staan.

Dus, om een lang verhaal nog langer te maken:
Heb ik inderdaad een contract met Vodafone of is deze nietig? In de algemene voorwaarden staat overigens het volgende:
de Overeenkomst
1 Een Overeenkomst inzake een Abonnement komt tot stand, nadat een aanvraag van of namens Contractant daartoe door Vodafone wordt aanvaard. Van aanvaarding is uitsluitend sprake indien Vodafone dit schriftelijk heeft bevestigd of daadwerkelijk de Aansluiting heeft gerealiseerd.

Ik heb ook geen bevestiging van Vodafone ontvangen, maar dat kan iedereen natuurlijk ontkennen dus ik vind dit een beetje een vaag gebied.

Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!
Nicole
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 11:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vraag dan eerst maar eens of zij jou het kopietje van de bevestiging kunnen laten zien.

Vodafone kan zich beroepen op de overeenkomst die destijds in de winkel is afgesloten. Het is dan weer aan jou om te bewijzen dat de dienst toen niet geleverd is en dat jij dat gemeld hebt. Als je alleen gebeld hebt wordt dat wat lastig. Aan de andere kant: Vodafone neemt de datum van jouw telefoontje als ingangsdatum, waarmee ze dus toegeven dat jij gebeld hebt.

Het voorstel dat Vodafone je uiteindelijk gedaan heeft lijkt me alleszins redelijk en volgens mij moet je daar ook op in gaan (maar het kan heel goed zijn dat andere juristen hier daar anders over denken). Basis voor die gedachte is de lijn van 7:21 BW (de non-conformiteit). Je moet de verkoper aflevering toestaan binnen een redelijke termijn en hem de kans geven een gebrek te herstellen. Je zou recht hebben op schadevergoeding, maar de door jou geleden schade is vermoedelijk meer "overlast" dan daadwerkelijke materiële schade.
FunkyFish

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 13:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je reactie, ik ga ze vanmiddag weer terugbellen...
Maar waar ze voornamelijk op bleven hameren is die mondelinge overeenkomst en de geldigheid hiervan. Hebben ze hierin gelijk?
FunkyFish

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 13:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat betreft het artikel waar je naar verwijst;

Begin augustus ben ik in de winkel geweest, eind augustus nog niets gehoord en dus gebeld. Daarna heb ik ze nog 6 weken de "kans" gegeven om het te herstellen maar van hun kant is ook geen enkel voor mij aanwijsbare manier van contacteren geweest. Hoever gaat een "redelijke termijn"? In principe zou het binnen 2 dagen geregeld kunnen zijn, als ik al sinds begin augustus bezig ben gaat dir in mijn ogen wel alle redelijkheid te boven...
FunkyFish

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2009 10:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mhuahaha, ik heb gewonnen van Vodafone! Ik heb elk artikel over koop op afstand erbij gezocht en ze helemaal klem geluld. Want aangezien ik dus niets heb gekregen en dus ook niet de algemene voorwaarden heb geaccepteerd vond ik dat ik nog steeds de overeenkomst, als die er al was, kon ontbinden.

Dus er mag een slotje op dit topic, en bedankt voor de hulp Laughing
Basa

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2009 11:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

FunkyFish schreef:
Mhuahaha, ik heb gewonnen van Vodafone! Ik heb elk artikel over koop op afstand erbij gezocht en ze helemaal klem geluld. Want aangezien ik dus niets heb gekregen en dus ook niet de algemene voorwaarden heb geaccepteerd vond ik dat ik nog steeds de overeenkomst, als die er al was, kon ontbinden.

Dus er mag een slotje op dit topic, en bedankt voor de hulp Laughing

gefeliciteerd. Misschien is het een goed idee om een rechtenstudie op te pakken Wink
FunkyFish

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: di 27 okt 2009 15:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, dat was ook mijn tweede keuze...
Laughing
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds