Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
MB_85
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: di 13 okt 2009 14:49 Onderwerp: Schuldbekentenis maar krijg geen geld. Wat nu te doen? |
|
|
Hallo allemaal!
Ik ben net nieuw op dit forum en heb even rondgekeken maar denk dat dit het juiste forum is om mijn vraag te stellen!
Situatieschets:
Vorig jaar kreeg mijn (ex) vriendin een huis toegewezen. Nu was het zo dat we nog niet aan samenwonen toe waren maar ze het huis wel graag wilde accepteren. Ik vond dit prima maar toen gaf ze te aan geen geld te hebben voor de inrichting van het huis of ik haar hier mee wilde helpen. Ik wilde dit wel maar heb wel een overeenkomst van geldlening en een schuldbekentenis laten tekenen. Ik ben student en zij destijds ook, dus ik had hard gespaart voor mijn geld en wilde het ook terug krijgen.
De relatie begon moeilijk te lopen omdat ik er achter was gekomen dat ze enorme schulden had (geen wonder dat ze geen geld had voor inrichting van haar huis) ±30,000,-.
Ik voelde me enorm belazerd en maakte de relatie uit. Heb haar nog geholpen om in het traject te komen van de GKB en hoopte dat ik dan ook mijn geld zou krijgen. Helaas. De GKB gaf aan dat het om een privelening ging en dat die niet mee werd genomen in de schulden. Ik had toen met haar afgesprokendat ze me per maand van haar weekgeld ging betalen omdat ze nog een wasmachine van mijn ouders had gekregen welke ook nog afbetaald moest worden. Hier heb ik 3 betalingen van 60,- van gekregen maar verder niets.
Wat moet ik nu doen? Ik wil graag mijn geld terug ±2400,- maar ook nog niet meer geld kwijt zijn aan advocaten oid. Ik zit hier echt mee omdat ik waarschijnlijk zelf ook een woning kan krijgen en ík dan geen geld heb om in te richten.
Ik hoop dat jullie hier iets op weten! |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 13 okt 2009 19:44 Onderwerp: |
|
|
Tot 5.000 geldt geen verplichte procesvertegenwoordiging, dus je kunt zelf een dagvaarding opstellen en dat dan via een deurwaarder afhandelen. Informeer maar even.
Maar op grond van wat je schrijft vermoed ik zo dat het lastig zal worden - ook met een vonnis in de hand - je geld terug te krijgen. Kaal kipje, niet te plukken .......... (maar als ze werk krijgt dan zit daar natuurlijk meer perspectief in) _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|