robski
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 06 nov 2009 21:30 Onderwerp: Aflossingsachterstand na scheiding |
|
|
Mijn ex en ik zijn sinds juni'09 gescheiden.Werkelijk alles verloopt met vele problemen,maar de meest actuele is deze.Van mei'08 t/m maart'09 is mij de toegang tot mijn woning ontzegd.De gemaakte afspraak in de voorlopige voorzieningen was dat zij,tot de scheiding, in de woning mocht wonen en de aflossing van de hypotheek zou betalen en dat ik de vaste lasten en 200 euro alimentatie moest betalen.In maart is zij zonder aankondiging verhuisd en kon ik eindelijk terug naar huis.Toen kwam ik er achter dat ze de aflossing van dec,jan,feb en maart niet betaald heeft.In de beschikking op 10 juli heeft een rechter beslist dat ik,nu ik in de woning zit,de aflossing moet betalen.De bank wil echter niet langer wachten op het verschuldigde geld van de achterstand,4500 euro,en heeft een deurwaarder ingeschakeld en zal bij verzuim van betaling het huis dat 40000 euro onderwaarde heeft geveild worden.Nu is indertijd bij de koop van het huis in de hypotheek opgenomen een persoonlijke lening voor een stukje weidegrond.Is het mogelijk dit stukje grond,dat in 2001 gekocht is voor 5000 euro,te verkopen om zo de achterstallige schuld in te lossen?Waar moet ik opletten,waarmee moet ik rekening houden?Of weet iemand een andere oplossing dan de verkoop van dit stukje grond,dat ik,aangezien de waarde van grond op lange termijn alleen maar toeneemt,altijd beschouwd heb als een spaarpotje voor ons kindje. |
|