|
Auteur |
Bericht |
Sabine
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 30 sep 2009 13:08 Onderwerp: te hoge vordering incassobureau |
|
|
Ik heb een tijd terug een achterstand opgelopen, erg stom natuurlijk, dit is uiteindelijk bij een incassobureau terechtgekomen.
Ik heb met het incassobureau gelukkig netjes een betalingsregeling kunnen treffen en kreeg de mogelijkheid in 5 termijnen te betalen, wat ik tot op heden ook voldaan heb. Terwijl deze betalingsregeling liep, hebben zij het bedrag van de schuldeiser onterecht verhoogd. Ik heb ze daarom begin juli aangeschreven met het verzoek dit bedrag te verlagen. Hierbij heb ik bewijsjes gedaan van de betalingen om aan te tonen dat het bedrag onjuist was. Nu heb ik eind deze maand de laatste termijnbetaling, en na een hoop gebel/gemail nog steeds geen reactie, omdat het nog in behandeling zou zijn.
In hoeverre ben je verplicht om dat laatste termijnbedrag te voldoen zoals zij eisen, terwijl naar mijn inziens ik dan teveel betaal aan het incassobureau? Ik heb ze nu in een mail verzocht (voor de derde keer) om voor de uiterlijke datum van de laatste termijnbetaling met uitsluitsel te komen, maar hier krijg ik geen reactie op.. |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 04 okt 2009 18:40 Onderwerp: |
|
|
Een onterechte verhoging hoeft u natuurlijk niet te betalen. U moet dit dan wel kunnen aantonen en hopelijk heeft u alles keurig op papier staan. Als u alle overeengekomen afspraken nakomt, bestaat er geen recht meer op verdere betalingen. Als het incasso-bureau dat anders ziet, moeten zij dat uiteraard kunnen aantonen en dat mag u natuurlijk ook eisen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: zo 04 okt 2009 18:48 Onderwerp: Re: te hoge vordering incassobureau |
|
|
Sabine schreef: | Ik heb met het incassobureau gelukkig netjes een betalingsregeling kunnen treffen en kreeg de mogelijkheid in 5 termijnen te betalen, wat ik tot op heden ook voldaan heb. |
En dit staat op papier, neem ik aan?
Quote: | Terwijl deze betalingsregeling liep, hebben zij het bedrag van de schuldeiser onterecht verhoogd. |
Is de betalingsregeling eenzijdig aangepast? Zijn de termijnbedragen verhoogd of is het aantal termijnen verhoogd? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 04 okt 2009 21:33 Onderwerp: |
|
|
Of is rente wellicht de oorzaak? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Goldenbrown
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: wo 07 okt 2009 21:09 Onderwerp: Re: te hoge vordering incassobureau |
|
|
Mag ik weten wat de vordering is en hoeveel de incassokosten zijn?
Voorwerk II (hoe hoog de incassokosten mogen zijn) is alleen maar een 'richtlijn' die nooit wettelijk is vastgelegd.. helaas..
Maar dat betekent niet dat je het MOET betalen, wat je kunt doen is de incaassokosten betalen die op voorwerk II staan? |
|
|
|
 |
Goldenbrown
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: wo 07 okt 2009 21:10 Onderwerp: Re: te hoge vordering incassobureau |
|
|
Mag ik weten wat de vordering is en hoeveel de incassokosten zijn?
Voorwerk II (hoe hoog de incassokosten mogen zijn) is alleen maar een 'richtlijn' die nooit wettelijk is vastgelegd.. helaas..
Maar dat betekent niet dat je het MOET betalen, wat je kunt doen is de incaassokosten betalen die op voorwerk II staan? |
|
|
|
 |
|