|
Auteur |
Bericht |
Mrwaton
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: do 23 apr 2009 20:26 Onderwerp: Nakoming eisen door cooperatie bij niet afvoeren polissen? |
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag.
Een cooperatie brengt polissen onder voor zijn lid bij een verzekeringsmaatschappij
Wanneer een lid zijn lidmaatschap bij de cooperatie opzegt, moeten deze polissen nog door het lid zelf afgevoerd worden in principe. Zo niet, worden er boetes opgelegd. Het probleem is dat de cooperatie wil dat deze polissen afgevoerd worden en niets anders.
Wat kan de cooperatie tegen het lid doen wanneer men dit niet doet? Bij ontbinding is het namelijk zo dat de polissen nog steeds bij de cooperatie zijn.
Is het bijvoorbeeld mogelijk dat er nakoming wordt geeist?
Alvast bedankt,
Mrwaton |
|
|
|
 |
arthur56
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 21 okt 2009 16:40 Onderwerp: Re: Vraag |
|
|
Mrwaton schreef: | Hallo allemaal,
Ik heb een vraag.
Een cooperatie brengt polissen onder voor zijn lid bij een verzekeringsmaatschappij
Wanneer een lid zijn lidmaatschap bij de cooperatie opzegt, moeten deze polissen nog door het lid zelf afgevoerd worden in principe. Zo niet, worden er boetes opgelegd. Het probleem is dat de cooperatie wil dat deze polissen afgevoerd worden en niets anders.
Wat kan de cooperatie tegen het lid doen wanneer men dit niet doet? Bij ontbinding is het namelijk zo dat de polissen nog steeds bij de cooperatie zijn.
Is het bijvoorbeeld mogelijk dat er nakoming wordt geeist?
Alvast bedankt,
Mrwaton |
Er zijn meerdere mogelijkheden, het hang er vanaf wie partij is bij de verzekeringsovereenkomst. Ik vermoed dat de coöperatie heeft gehandeld met volmacht of als tussenpersoon. Vaak wordt bij dit soort situaties aan korting op premie gegeven via lidmaatschap van de coöperatie of vereniging vereist. Ik zou denken dat tot afloop van de huidige verzekerings (premie) periode niets kan worden afgedwongen door de coöperatie |
|
|
|
 |
|