|
Auteur |
Bericht |
HelpIkHebHulpNodig
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 29 sep 2009 15:01 Onderwerp: Verdeling eigen spaargeld bij verbreken relatie bij samenlev |
|
|
Geachte lezers,
Heb de volgende vraag:
Ik heb langdurig samengewoond. We zijn in het bezit van een eigen huis en in het bezit van een samenlevingscontract. Nu is onze relatie verbroken. Ze maakt uiteraard aanspraak op de helft van de overwaarde. We hebben allebei onze eigen spaarrekening en daarnaast een gezamenlijke rekening. Kan mijn ex aanspraak maken op mijn eigen spaargeld of eigen auto?
Vast bedankt voor de komende reacties |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 29 sep 2009 15:16 Onderwerp: |
|
|
Nee, dat kan ze niet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
HelpIkHebHulpNodig
|
Geplaatst: di 29 sep 2009 15:20 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Nee, dat kan ze niet. |
en zaken als pensioen (of andere dingen die ik nu in al mijn onwetenheid over het hoofd zie....) |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 29 sep 2009 15:27 Onderwerp: |
|
|
Ook niet.
Ik neem aan dat er geen sprake is van een (ontbonden) geregistreerd partnerschap of huwelijk. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
HelpIkHebHulpNodig
|
Geplaatst: di 29 sep 2009 15:53 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Ook niet.
Ik neem aan dat er geen sprake is van een (ontbonden) geregistreerd partnerschap of huwelijk. |
Nee, we woonden samen waarbij er tijdens de koop van de woning een samenlevingsovereenkomst is getekend. Verder geen testamenten of dergelijke |
|
|
|
 |
HelpIkHebHulpNodig
|
Geplaatst: wo 30 sep 2009 15:00 Onderwerp: |
|
|
HelpIkHebHulpNodig schreef: | bona fides schreef: | Ook niet.
Ik neem aan dat er geen sprake is van een (ontbonden) geregistreerd partnerschap of huwelijk. |
Nee, we woonden samen waarbij er tijdens de koop van de woning een samenlevingsovereenkomst is getekend. Verder geen testamenten of dergelijke |
By the way...ook niet als dit niet specifiek in de samenlevingsovereenkomst wordt uitgeslote? Er wordt daar namelijk gesproken over het delen van gezamenlijke tegoeden. Echter niet over prive rekeningen of maakt dat niet uit? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 30 sep 2009 15:19 Onderwerp: |
|
|
Alleen wat gezamenlijk is zal moeten worden verdeeld. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|