|
Auteur |
Bericht |
jaanbaviaan
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: wo 30 sep 2009 22:42 Onderwerp: Doorgang voordeur huurwoning |
|
|
Hallo,
Ik heb een vraag waar iemand mij mischien mee kan helpen.
De situatie is als volgt. Ik huur nu al 3 jaar een bovenwoning van mijn vader. Deze bovenwoning was eerst onderdeel van een grotere kavel. Vijf jaar geleden heeft mijn vader echter de hele kavel opgedeeld en het gedeelte naast ons verkocht. Nu is het probleem dat de koper van gedeelte naast ons,2 jaar geleden een hek heeft geplaatst pal voor mijn voordeur. Dit hek geeft ons een doorgang van 60 cm. Uiteraard ben ik bij plaatsing van het hek naar de gemeente gegaan en gevraagd of dit allemaal kan. De gemeente scheepte mij echter af door te zeggen dat iemand een hek mag plaatsen mits dat op zijn eigen grond geplaatst wordt, en mocht ik er iets gedaan wil hebben ik naar de rechtbank moest gaan. Sindsdien heb ik echter geen actie meer ondernomen.
Mijn vraag is; Is hier nog iets tegen te doen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 30 sep 2009 23:14 Onderwerp: |
|
|
Vooraf: waarom heb je voor je vraag deze rubriek "Feedback" gekozen? Het is namelijk niet de juiste rubriek. Je bent echter (lang) niet de enige die hier begint. Misschien kun je uitleggen wat je het idee gaf dat dit de juiste rubriek voor je vraag was, zodat de beheerders van deze site misschien iets kunnen doen om de site duidelijker te maken. (En kijk: dáár is deze rubriek nu juist wel voor bedoeld! )
jaanbaviaan schreef: | De gemeente scheepte mij echter af door te zeggen dat iemand een hek mag plaatsen mits dat op zijn eigen grond geplaatst wordt, en mocht ik er iets gedaan wil hebben ik naar de rechtbank moest gaan. Sindsdien heb ik echter geen actie meer ondernomen.
Mijn vraag is; Is hier nog iets tegen te doen? |
Op wiens grond is het hek geplaatst? Als het hek op jouw grond staat, kun je het hek in principe zelf verwijderen. Dat het hek er al vijf jaar staat maakt daarbij niet uit. (Pas na 20 jaar wordt het tricky.) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
jaanbaviaan
|
Geplaatst: do 01 okt 2009 12:41 Onderwerp: |
|
|
Ik wist simpelweg niet hoe ik mijn bericht in een rubriek moest indelen.
Verder staat het hek op mijn buurmans grond. |
|
|
|
 |
jaanbaviaan
|
Geplaatst: do 01 okt 2009 12:43 Onderwerp: |
|
|
Ik dacht zelf mischien dat het in de rubriek civiel recht zal vallen ??? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 01 okt 2009 15:38 Onderwerp: |
|
|
Normaal gesproken zal deze draad vanzelf wel worden verplaatst. Ik vraag me nog wel af waarom je niet voor "rechtshulp" kiest als je geen betere rubriek ziet. Waarschijnlijk kunnen de rubriekomschrijvingen op de hoofdpagina nog wat scherper..
Je buurman is bevoegd zijn erf af te sluiten (art. 5:48 BW).
Waarom er voor jou nog maar 60cm overblijft is mij niet helemaal duidelijk. Ik ben bang dat dit jouw probleem is en niet het probleem van je buurman... _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|