Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
LapoElkan
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 27 aug 2010 12:01 Onderwerp: 2x boete en weggesleept voor foutparkeren, hulp bij bezwaar |
|
|
L.S.
Gisteren is mijn auto weggesleept vanaf een klein stukje vrij parkeren gebied in Amsterdam.
Dit gebied wordt al jaren gebruikt door mensen welke niet een parkeervergunning kunnen krijgen omdat er een maximum van 1 per huis geldt.
Na betaling van de sleepkosten en de bon trof ik mijn auto netjes binnen geparkeerd aan bij parkeerbeheer, met tot mijn verbazing nog een bon (nu van de politie) onder de ruitenwisser.
Navraag bij zowel parkeerbeheer als politie levert op dat ik volgens hun beide boetes moet betalen. De eerste boete is van de politie en is om ongeveer 10:00 uitgeschreven, het wegslepen om 11:30.
Er wordt in beide gevallen gesteld dat ik geparkeerd zou hebben op het trottoir en daarmee de voetgangers gehinderd zou hebben, de feitcode is dan R315b.
nu is het zo dat op de plaats waar ik geparkeerd stond, er geen geen trottoir is, slechts een mozaïek in de normale straat.
zie hiervoor de volgende link:
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=Valentijnkade+155,+Amsterdam,+Nederland&sll=37.0625,-95.677068&sspn=38.144864,78.662109&ie=UTF8&hq=&hnear=Valentijnkade+155,+1095+Amsterdam,+Noord-Holland,+The+Netherlands&ll=52.358049,4.953021&spn=0.000453,0.0012&t=h&z=20
Het stuk met het lichtgekleurde kruis/ster erin betegeld, is waar het om gaat, met streetview is de plek nog beter te bekijken.
Mijn auto stond langs de heg met daarachter de tennisbanen/voetbalvelden, voor de lantaarnpaal op het mozaïek vlak.
Ik vroeg me af of er iemand is die weet wat de wettelijke omschrijving van een trottoir is, aangezien ik er geen beschrijving van kan vinden, en de dikke van Dale spreekt over een betegelde verhoogde bestraat voetpad.
Ik ben het namelijk niet eens met het wegslepen, ook omdat er hier al jaren geparkeerd wordt en nu opeens zonder aankondiging gesleept en beboet wordt. Een aankondiging onder de ruitenwisser of aan de kentekenhouder leek mij op zijn minst op zijn plaats, dan kan een ieder daarna zelf beslissen of hij blijft staan en het voor laat komen of zijn voertuig weg haalt.
Samengevat, ik ben van mening dat mijn voertuig niet op de stoep stond maar op de straat, wat ter plaatse niet verboden is (binnen bebouwde kom Amsterdam) en niet staan aangegeven met andere borden (bijvoorbeeld alleen parkeren in de vakken, aangezien er naast ook parkeervakken zijn). Daarnaast moet elke voetganger welke daar wil lopen over de straat (het mozaiek) lopen, aangezien ernaast alleen maar een heg of gras is.
Zouden jullie jullie mening willen geven? Het liefst natuurlijk met wettelijke regels..
Alvast heel erg bedankt! |
|
|
|
 |
Oene
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 30 aug 2010 20:03 Onderwerp: |
|
|
Hallo LapoElkan,
In het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)
staat bij artikel 24 beschreven waar je niet mag parkeren.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/tekst_bevat_trottoir/geldigheidsdatum_30-08-2010
Het trottoir staat er niet bij, dus ben ook benieuwd waar deze regelgeving dan vermeld staat.
Overigens kan een trottoir ook een gedeelte van de rijbaan zijn indien deze duidelijk anders is dan de rijbaan.
Dus zoals jij omschrijft door een mozaiek en hoeft niet perse hoger te liggen. In steden zie je vaak een rijbaan en op gelijke hoogte aan weerszijden een trottoir of voetgangerspad.
Als ik zo de luchtopname bekijk van de Valentijnkade, lijkt het alsof het trottoir voor de parkeerplaatsen langs loopt en stopt bij het mozaiek.
Het mozaiek is volgens mij deel uitmakend van de rijbaan.
De Valentijnkade lijkt voor de parkeerplaatsen te lopen, gaat vervolgens (via het mozaiek) richting de sportvelden en loopt daarna hiermee parallel.
Volgens mij is hier geen trottoir te bekennen en ingevolge bovengenoemd art 24 geef ik je wel enig kans op slagen indien je hier tegen bezwaar/beroep aantekend.
Succes ermee ! |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 30 aug 2010 20:24 Onderwerp: |
|
|
Als ik via streetview naar de splitsing Valentijnkade karmatenweg ga dan zie ik daar een paal staan die er op duid dat in dat gebied is aangeduid als parkeerzone, parkeren buiten parkeervakken is in een dergelijk gebied niet toegestaan. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|