|
Auteur |
Bericht |
indy
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 06 okt 2009 11:20 Onderwerp: Schulden |
|
|
Hallo allemaal,
Ik ben een moeder van een zoon die nu nog op zichzelf woont en hij is 28 jaar. Nu is de relatie tussen mijn zoon en zijn vriendin stuk gelopen en dit terwijl ze een koopwoning hebben.
Het huis staat te koop en ze zullen na verkoop samen +/- 10.000 euro schuld eraan over houden. Ook heeft mijn zoon nu z'n 4.000 euro belasting schuld. Hij heeft nu geen werk en een uitkering van de ww.
Als het huis verkocht is wil hij bij mijn terug komen wonen( zichzelf dus bij mij laten inschrijven).
Nou is mijn vraag:
Stel dat straks zijn ww uitkering is afgelopen en hij staat bij mij ingeschreven. Is het dan mogelijk dat ze beslag kunnen leggen op mijn spullen als hij zijn schulden niet betaald? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: di 06 okt 2009 13:24 Onderwerp: Re: Schulden |
|
|
indy schreef: | Stel dat straks zijn ww uitkering is afgelopen en hij staat bij mij ingeschreven. Is het dan mogelijk dat ze beslag kunnen leggen op mijn spullen als hij zijn schulden niet betaald? |
De belastingdienst kan dit doen. Andere schuldeisers in principe niet, maar als het niet duidelijk is wat hem is en wat van jou, dan kan dit wel misgaan. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
indy
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 07 okt 2009 11:40 Onderwerp: |
|
|
Maar het is toch raar dat ze dat zo maar kunnen doen.
Het zijn immers mijn spullen waarvoor ik hard heb moeten werken. En de schuld die hij heeft gemaakt heb ik niets mee te maken. |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: wo 07 okt 2009 11:48 Onderwerp: |
|
|
Je zult in zo'n geval moeten (kunnen) bewijzen dat het jóuw spullen zijn en niet die van je dan inwonende zoon. De keerzijde is immers dat als dit bewijs niet zou worden gevraagd een wanbetaler makkelijk zou kunnen zeggen bij dreigend beslag: "Oh, maar dat zijn niet míjn spullen, hoor"... _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
|