|
Auteur |
Bericht |
pimpoli
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: zo 20 sep 2009 15:14 Onderwerp: Niet verlengen van een huurcontract van een winkelpand. |
|
|
ik zit met een vraag en hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Stel ik heb een winkelpand. Ik verhuur het aan dhr. A. voor 10 jaar. Dhr A wilt op deze pand een restaurant openen en gaat (op eigen kosten) de winkel zo verbouwen dat het als een restaurant geopend kan worden.
Als ik na deze 10 jaar contract niet meer gaat verlengen, moet ik dan dhr. A schadevergoeding geven? gezien hij de winkel zo heeft verbouwd als een restaurant (dus enige kosten heeft gemaakt voor hem).. of kan ik zonder enige gevolgen de contract na 10 jaar niet verlengen? |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 20 sep 2009 17:24 Onderwerp: |
|
|
Zo ver ik weet dient hij het pand in oude staat terug te brengen alvorens hij vertrekt.
Maakt hij de verbouwing niet ongedaan en je kunt het pand dan aan een winkelier verhuren kan de winkelier eisen dat het pand geheel ontdaan is van alle dingen die hij niet kan gebruiken. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 20 sep 2009 18:16 Onderwerp: Re: Niet verlengen van een huurcontract van een winkelpand. |
|
|
pimpoli schreef: | ik zit met een vraag en hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Stel ik heb een winkelpand. Ik verhuur het aan dhr. A. voor 10 jaar. Dhr A wilt op deze pand een restaurant openen en gaat (op eigen kosten) de winkel zo verbouwen dat het als een restaurant geopend kan worden.
Als ik na deze 10 jaar contract niet meer gaat verlengen, moet ik dan dhr. A schadevergoeding geven? gezien hij de winkel zo heeft verbouwd als een restaurant (dus enige kosten heeft gemaakt voor hem).. of kan ik zonder enige gevolgen de contract na 10 jaar niet verlengen? |
Waarschijnlijk zal A. met succes bij de rechter een contractverlenging af kunnen dwingen, omdat het 7:290 ruimte betreft. |
|
|
|
 |
|