Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Mella
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 15 sep 2009 12:13 Onderwerp: Wie kan mij helpen??? |
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb een abbo gehad bij Alice, wat vanaf dag 1 niet heeft gewerkt. Heb eerst 2 wkn moeten wachten voordat het werkte, dit heeft 3wkn geduurd en toen viel weer alles weg. Heb gelijk alles opgezegt en er werd mij mede gedeeld (ivm in gebreke blijven) dat de laatste factuur kwam te vervallen, dit was eind Februari. Nu heb ik (7 mnd later!) een brief ontvangen waarin staat dat ik ben afgesloten en dat het uit hande word gegeven aan een incassoburo. Heb gebeld met Alice en werd gelijk doorverwezen naar het incassoburo. Heb gebeld en deze meneer liet mij weten dat ik dat bedrag moest betalen ivm gemaakte gesprekskosten ed. Ben het er absoluut niet mee eens daar Alice mij iets anders heeft toegzegt. Maar goed, wil dan die onkosten wel betalen maar GEEN incasso kosten. Volgens meneer moet ik dat wel doen en weet ik wat de gevolgen zijn bij het uitblijven van een betaling. Mij was verteld dat de laatste factuur zou vervallen!! Heb meneer geconfronteerd dat Alice ook in gebreken is gebleven door geen herinnering te sturen. Dat was volgens hem niet verplicht en daarbij had Alice een machtiging om automatische af te schrijven. Dus meneer weer geconfronteerd met het feit dat ook Alice in gebreken is gebleven, niet heeft geincasseerd en wederom geen herinnering heeft gestuurd. Volgens meneer zijn zij dit niet verplicht?! Meneer als zij dit niet verplicht zijn, waarom kunnen ze mij 2 wkn geleden dan een herinnering sturen en 1 week geleden een laatste herinnering met daarin beschreven dat het abbonement per direct word stop gezet (wat dus al 7 mnd geleden is gebeurt) en dreiging van een incassoburo, als ik binnen 2 weken niet betaal? Het is nog geen 2 weken geleden dat ik de laatste brief ontving en het ligt nu al bij het icassoburo, dus het is al uit handen gegeven. De desbetreffende meneer blijt maar doorgaan over het feit dat ik die gesprekskosten heb gemaakt en dat ik in februari al had moeten weten dat er nog een betaling zou plaats vinden ivm het feit dat ik 1 maand opzeg termijn heb
Nogmaals aangegeven dat ik best de kosten aan Alice wil betalen en geen incasso kosten. Dit is verplicht in Nederland zegt meneer. Heb aangegeven het bedrag dan direct over te maken aan Alice en meneer zegt dat het bedrag dan alsnog bij hun binnenkomt en verrekend word met de hoofdsom. Ik weet niet wat ik met deze situatie aan moet, daar ik weet dat ik niks fout heb gedaan.
Wie heeft een goede raad? |
|
|
|
 |
hermanJ
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 22 sep 2009 23:57 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het een warrig verhaal:
- eerst wek je de indruk dat je direct (nou ja na 7 maanden) door het incassobureau wordt gemaand
- dan schrijf je:
Quote: | waarom kunnen ze mij 2 wkn geleden dan een herinnering sturen en 1 week geleden een laatste herinnering met daarin beschreven dat het abbonement per direct word stop gezet (wat dus al 7 mnd geleden is gebeurt) en dreiging van een incassoburo, als ik binnen 2 weken niet betaal? |
Wat is het nu? Heb je wel of geen herinneringen gehad van Alice? Dat moet namelijk wel (alles is na te googlen, overigens. Wel droge kost).
Heb je schriftelijk opgezegd en daarvan (ontvangst)bewijs (van Alice "in Wonderland)?
Maar je schrijft ook dat ze een automatische incasso hadden? En die hebt je niet geblokkeerd?
Als dat zo is, en je hebt schriftelijke bewijzen daarvan, dan kan je een procedure afwachten bij de rechtbank. Is wel link zonder juridische bijstand, rechters zijn ONAFHANKELIJK, maar kiezen snel de kant van de incasseerder (en let op, die hebben 100x vaker zo'n varkentje gewassen, dus maken mooiere en vooral juridisch overtuigender volzinnen dan jij). |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|