Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Margarita
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 14 sep 2009 12:29 Onderwerp: Trouwen en erkennen/adopteren |
|
|
Ik ben moeder van 3 kinderen.
Nooit eerder gehuwd geweest, wel samengewoond maar niet geregistreerd.
Uit 2 eerdere relaties zijn mijn kinderen verwekt. Mijn oudste zoon is wel erkend door zijn vader. En mijn 2 dochters dragen mijn naam en zijn niet erkend door hun vader.
Ik heb eindelijk de liefde van mijn leven ontmoet en we zijn van plan te gaan trouwen. Nou heeft zo'n gezinsfusie wel heel wat voeten in de aarde. Want hij is niet de biologische vader van de kinderen, en we willen het liefst 1 naam binnen het gezin hebben, hij wilt mijn kinderen erkennen. Alleen weet ik niet precies hoe dat in elkaar steekt. Kan hij mijn oudste kind opnieuw erkennen of adopteren? En als het goed is zouden mijn dochters wel erkend kunnen worden bij het huwelijk. Ik ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 15 sep 2009 0:13 Onderwerp: |
|
|
Hij kan inderdaad je dochters erkennen. Dat staat op zich los van het trouwen. Bij de erkenning kan er geloof ik ook voor worden gekozen zijn naam aan te nemen. (Maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen dat je kinderen jouw naam houden. Het is sowieso al niet automatisch (meer) dat kinderen de naam van de vader krijgen.)
Je zoon heeft al een vader, dus erkenning is uitgesloten. Adoptie is in theorie wel mogelijk. Daarvoor moet je huidige vriend ten minste drie aaneengesloten jaren onmiddellijk voorafgaande aan de indiening van het adoptieverzoek met jou heeft samengeleefd. Bovendien moet de adoptie in het "kennelijk belang" van het kind zijn, en moet op het tijdstip van het verzoek vaststaan en voor de toekomst redelijkerwijs te voorzien zijn dat het kind niets meer van zijn vader in de hoedanigheid van vader te verwachten heeft. Als vader niet met de adoptie akkoord gaat, gelden er nog extra voorwaarden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|