|
Auteur |
Bericht |
fallon-ras
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: di 15 sep 2009 10:48 Onderwerp: werkgeven aanklagen wegens smaad? |
|
|
Beste Rechtforum leden,
Ik zit met een vraag en een probleem.
Ik werk al anderhalf jaar bij een bedrijf die receptie diensten aan verschillende bedrijven levert. Het geval is dat ik onlangs een brief heb gekregen met daar in vermeld dat ik een waarschuwing kreeg van wegens privé internet gebruik, er stond niet bij vermeld WELKE opdracht gever een klacht had ingediend.
Ik werk op vier verschillende locaties met verschillende opdracht gevers waar van der allen bij twee internet gebruik mogelijk is.
Inmiddels heb ik met alle twee de opdracht gevers contact gehad en gevraagd of er een klacht was ingediend bij mijn baas, alle twee de opdracht gevers keken erg verbaast op.
Het lijkt der op dat een collega een melding heeft gemaakt. ( het is gewoon een collega geen leidinggevende die er wel meerdere keren op aan gesproken is.)
Mijn vraag is ook dan, kan ik het juridisch aan pakken.
Het is iegelijk een puberale pest mijn collega probleem, maar het heeft wel invloed op mijn aanbevelingsbrief.
Alvast bedankt voor de hulp.
Fallon |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: di 15 sep 2009 13:49 Onderwerp: |
|
|
Een waarschuwing zal toch gemotiveerd moeten kunnen worden lijkt mij. Anders hoef je er toch weinig waarde aan te hechten.
Vraag gewoon wie het is geweest. Jij hoeft niet te bewijzen dat je het niet hebt gedaan, zij moeten bewijzen dat jij het hebt gedaan.
M.b.t. juridische stappen denk ik dat dit niet zoveel kan uithalen. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
MartinJan
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 sep 2009 9:23 Onderwerp: |
|
|
Wat ik er nog aan kan toevoegen;