|
Auteur |
Bericht |
fallon-ras
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: di 15 sep 2009 10:48 Onderwerp: werkgeven aanklagen wegens smaad? |
|
|
Beste Rechtforum leden,
Ik zit met een vraag en een probleem.
Ik werk al anderhalf jaar bij een bedrijf die receptie diensten aan verschillende bedrijven levert. Het geval is dat ik onlangs een brief heb gekregen met daar in vermeld dat ik een waarschuwing kreeg van wegens privé internet gebruik, er stond niet bij vermeld WELKE opdracht gever een klacht had ingediend.
Ik werk op vier verschillende locaties met verschillende opdracht gevers waar van der allen bij twee internet gebruik mogelijk is.
Inmiddels heb ik met alle twee de opdracht gevers contact gehad en gevraagd of er een klacht was ingediend bij mijn baas, alle twee de opdracht gevers keken erg verbaast op.
Het lijkt der op dat een collega een melding heeft gemaakt. ( het is gewoon een collega geen leidinggevende die er wel meerdere keren op aan gesproken is.)
Mijn vraag is ook dan, kan ik het juridisch aan pakken.
Het is iegelijk een puberale pest mijn collega probleem, maar het heeft wel invloed op mijn aanbevelingsbrief.
Alvast bedankt voor de hulp.
Fallon |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: di 15 sep 2009 13:49 Onderwerp: |
|
|
Een waarschuwing zal toch gemotiveerd moeten kunnen worden lijkt mij. Anders hoef je er toch weinig waarde aan te hechten.
Vraag gewoon wie het is geweest. Jij hoeft niet te bewijzen dat je het niet hebt gedaan, zij moeten bewijzen dat jij het hebt gedaan.
M.b.t. juridische stappen denk ik dat dit niet zoveel kan uithalen. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
MartinJan
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 sep 2009 9:23 Onderwerp: |
|
|
Wat ik er nog aan kan toevoegen;
Als je op 4 verschillende lokaties werkt, zal je toch ook een account op die PC's moetten hebben, zorg er in iedergeval voor, dat je een eigen account hebt, en altijd uitlogd, als je klaar met werken bent of even weg bent. _________________ illegitimis nil carborundum! |
|
|
|
 |
fallon-ras
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: do 17 sep 2009 9:59 Onderwerp: |
|
|
MartinJan schreef: | Wat ik er nog aan kan toevoegen;
Als je op 4 verschillende lokaties werkt, zal je toch ook een account op die PC's moetten hebben, zorg er in iedergeval voor, dat je een eigen account hebt, en altijd uitlogd, als je klaar met werken bent of even weg bent. |
zo als ik al zei bij 2 heb ik allen toegang tot internet en het zijn gedeelde accounts...... dus daar kan ik niets aan doen  |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: do 17 sep 2009 10:10 Onderwerp: |
|
|
Dus iedereen heeft ook een waarschuwing gehad? _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
MartinJan
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 sep 2009 13:42 Onderwerp: |
|
|
fallon-ras schreef: | MartinJan schreef: |
zo als ik al zei bij 2 heb ik allen toegang tot internet en het zijn gedeelde accounts...... dus daar kan ik niets aan doen |
|
Ik zal zeker op grond van die "aantijgingen" je werkgever dwingend voorleggen dat je een eigen account wil om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen.... _________________ illegitimis nil carborundum! |
|
|
|
 |
|