|
Auteur |
Bericht |
hendrixbart
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 15 okt 2009 20:40 Onderwerp: Zakgeld en oveirge kosten bij alimentatie |
|
|
Beste,
Ik ben een gescheiden vader en betaal per maand op dit moment 350,- euro kinderalimentatie. Zelf vind ik het prima dat ik 350,- euro betaal, mijn ex komt daar wat betreft het kind makkelijk van rond. Er zijn wat vragen die bij me zijn opgekomen:
1. Als de moeder geld over heeft, heb ik daar als vader inspraak op: bijvoorbeeld dat ze het geld moet sparen voor later om de school enz te betalen of moet ik dit later naast de kinderalimentatie ook nog bekostigen?
2. Zakgeld: Wat is normaal: Moet ik het kindje nog zakgeld geven of zou dat uit het geld van de kinderalimentatie moeten komen?
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 15 okt 2009 21:14 Onderwerp: |
|
|
Over de besteding van de kinderalimentatie door de verzorgende ouder heb je geen inspraak. Je hebt er in principe ook geen inzage in.
Als je vermoedt of van mening bent dat je kind wordt verwaarloosd, kun je in theorie de Raad voor de Kinderbescherming inschakelen, en dergelijke, maar dan moet er natuurlijk veel meer aan de hand zijn dan het vermoeden dat de verzorgende ouder van een deel van de kinderalimentatie leuke dingen doet.
Kinderalimentatie is overigens niet bedoeld om te sparen voor later. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
ouwe sloeber
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 15 okt 2009 21:17 Onderwerp: |
|
|
Jij hoeft naast de alimentatie geen andere kosten meer op je te nemen (tenzij je iets anders bent overeengekomen).
Als het kind 18 is, betaal je rechtstreeks aan het kind. Het bedrag kom je met het kind overeen. Dit moet tot het 21 is. Nu weet ik niet hoe het zit als het kind een volledige baan heeft. Ik neem aan dat je dan niet hoeft te betalen.
Als het kind na zijn 21e studeert weet ik ook niet precies hoe het is geregeld. Volgens mij moet je dan nog wel iets betalen.
Daarbij neem ik aan dat de moeder ook een deel van de kosten voor het kind op zich neemt. |
|
|
|
 |
|