|
Auteur |
Bericht |
Just4Fun
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: za 12 sep 2009 8:23 Onderwerp: Wederom Mishandeling |
|
|
Een vriendin van mij is laatst mishandeld door haar toenmalige vriend. Hiervan heeft zij aangifte gedaan en is het uiteindelijk gekomen tot een rechtzaak.
Het eerste punt wat mij op viel is dat de advocaat zeer neerbuigend deed van de verdachte naar het slachtoffer toe.
Tevens viel het mij op dat verdachte alles mag zien wat de getuigen hebben verklaard (dus ook hun volledige namen)
Hij is uiteindelijk veroordeeld tot 100 uur taakstraf waarvan 50 voorwaardelijk (dit met een proeftijd van 2 jaar)
Nu is het dus zo dat afgelopen week het weer goed fout gegaan is. Echter is zij niet bond en blauw geslagen maar heeft een aantal rake klappen gehad.
Hiervan durft zij geen aangifte te doen omdat ze bang is dat hij dan de getuigen of persoonlijke bezittingen van haar gaat pakken. Hiervoor heeft hij haar ook bedreigd.
De mensen die dit hebben zien gebeuren (vrienden) willen geen verklaring afleggen omdat ze bang zijn zelf slachtoffer te worden. Nu heb ik een in het Sv gekeken en daar vind ik volgend artikel: 226a & 226d. Kan hier een beroep op worden gedaan door de eventuele getuigen?
Tevens denk ik persoonlijk dat hem (naast bedreiging en mishandeling) ook belaging ten laste kan worden gelegd. Hij volgt haar overal, gaat bewust naast haar zitten in de trein, enz.
Zou een eventuele aanklacht tegen hem zinvol zijn zonder eventuele getuigen?
Graag hoor ik van u.
Mvg, |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 13 sep 2009 12:43 Onderwerp: |
|
|
Dubbel topic; deze kan dicht. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|