|
Auteur |
Bericht |
Impala
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 19 sep 2009 16:16 Onderwerp: Gezamelijk gangetje met buren...graag weer scheiden! |
|
|
Goedenmiddag,
Wij hebben samen met onze buren een gezamelijke gang ( 5 meter lang), waardoor we in onze achtertuinen komen.
Aan het eind van de gang zitten ook 2 deuren, één de buren en één voor ons.
Deze poort word veel gebruikt.
Ik wil graag een muur in het midden van de gang plaatsen, zodat de buren en wij een eigen gangetje met eigen ingang krijgen.
Onze buurman heeft af en toe agresieve buien, en daar wil ik mijn kind niet aan blootstellen.
Ik wil mijn privacy weer terug (heb inkijk in onze tuin door iedereen die door de poort komt).
Ooit (voordat de buren en wij ons huis kochten) was de poort gescheiden maar die muur is door de vorige bewoners weggehaald.
Onze buren hebben al laten weten dat ze liever de situatie zo laten,omdat het anders een smalle poort word, en het dan lastiger word om er door te lopen (meestal staan er fietsen gestald).
Daar kan ik me in vinden, maar de privacy en veiligheid vind ik toch belangrijker.
Nu vraag ik me af hoe het verzekeringstechnisch zit...
Ik zie namelijk vaak dat de deur van de poort van de buren s'nachts niet is afgesloten, en eventuele inbrekers zo kunnen doorwandelen naar onze garage en huis...
Is het verzekeringstechnisch beter om de gezamelijke ingang te scheiden?
Als ik dat kan aantonen is het voor de buren misschien makkelijker overstag te gaan.
Graag zie ik uw reacties,
Impala.  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 19 sep 2009 17:31 Onderwerp: |
|
|
Dat zou je even moeten navragen bij de verzekeraar of je tussenpersoon. Ik vermoed zo dat zij het onder die omstandigheden wel een goed idee vinden.
Als de situatie vroeger al zo was, dan is het niet gek om dat te herstellen. Hoe lang wonen jullie beiden er al? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Impala
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 19 sep 2009 18:44 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de snelle reactie!
Inderdaad, ik dacht er zelf ook al aan om mijn tussenpersoon te vragen.
Wij wonen hier nu 10 jaar, en de buren 8 jaar.
Maar de tussenmuur is waarschijnlijk al 20 jaar geleden afgebroken. |
|
|
|
 |
|