|
Auteur |
Bericht |
Silvie
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 09 sep 2009 11:25 Onderwerp: Leken vraagje betreffende conclusie van antwoord. |
|
|
Hallo allemaal,
Ik vroeg me iets af. Enkele weken geleden heeft partij A een dagvaarding gestuurd naar partij B, partij B heeft inmiddels een conclusie van antwoord bij de rechtbank ingediend. Echter er staat "Conclusie van antwoord, tevens houdende (voorwaardelijke) eis."
Ik begrijp niet precies er met die "houdende eis" bedoelt wordt. Kan iemand dat uitleggen?
Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 09 sep 2009 12:43 Onderwerp: |
|
|
Partij B verweert zich niet alleen tegen de vordering van partij A, maar vordert nu ook iets (voorwaardelijk) van partij A. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Silvie
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 09 sep 2009 19:40 Onderwerp: |
|
|
ik heb zojuist de inhoudelijke conclusie van antwoord ontvangen en ik wil even vragen of ik het goed begrijp:
Wij vorderen een bedrag van 60.000 euro, zoals vermeld in een geldleningsovereenkomst van partij B aan erflaatster.
Partij B zegt nog een vordering te hebben ter waarde van 30.000 euro en wenst dit te verrekenen.
Nu is de eis in reconventie dat als hij niet mag verrekenen, hij de vordering van 30.000 wil verhalen op de erfgenamen.
Als ik het dus goed snap; als de rechter ons in het gelijk stelt en hij de gehele 60.000 moet betalen, is zijn "eis in recoventie" dat hij die 30.000 weer van ons "vordert"? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 09 sep 2009 20:14 Onderwerp: |
|
|
Dat begrijp je goed. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |