Reeds langer dan een jaar kom ik op afspraak bij mijn huisarts omdat ik mij als patient simpelweg niet goed voel , te weten moe , futloos , makkelijk ziek en bloed bij mijn ontlasting .
Meerdere malen heb ik mogen vernemen als oplossing dat een boswandeling de stress uit mij leven zou halen en dat de problemen als sneeuw voor de zon zouden verdwijnen , mijn huisarts gaf aan geen flauw idee te hebben in welke richting het te moeten zoeken .
Na enige tijd kwamen er pijnen op borst bij en werden mijn zorgen als patient groter.
17 maanden na mijn eerste bezoek aan mijn huisarts ben ik getroffen door een hersenbloeding gevolgd door twee zeer zware epileptische insulten. Hiervoor ben ik opgenomen in het ziekenhuis en behandeld door de neuroloog.
De neuroloog heeft mij op medische gronden "verboden " te werken totdat alle onderzoeken zijn afgerond , zekerheid gaat even boven alles , een hersenbloeding is namelijk geen zweetvoet of ingegroeide teennagel.
Afspraak was was dat ik wekelijks bij mijn huisarts zou langsgaan om mijn bloeddruk en dergelijke te laten meten, maar omdat ik nog best wat vragen had maakte ik toch even een afspraak. De klachten die ik ervaarde na mijn hersenbloeding zouden verdwijnen na , u raadt het al , een boswandeling , en mijn huisarts gaf zelfs als idee dat het wel weer goed zou zijn als ik weer aan het werk zou gaan , volgens hem moest ik de neuroloog maar niet zo serieus nemen , contact met de neuroloog heeft alles uiteindelijk wel op kunnen helderen en al mijn vragen die bij de huisarts onbeantwoord bleven heb ik duidelijk beantwoord gekregen van de neuroloog , maar mijn vraag is , zo'n huisarts ? kan ik mijn verhaal ergens melden? Wil er geen langdurige poppenkast van maken en zeker niet de verantwoordelijke zijn die zijn jonge carriere naar de knoppen helpt , maar als deze huisarts consequent niet kundig genoeg voor de functie dan zal er toch een instantie zijn die dat onzerzoek wil verrichten. Wie weet waar ik heen moet?
N.B. als ik het forum heb "vervuild " met een onderwerp wat hier helemaal niet hoort , dan oprecht sorry |